Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی نوشت: آنچه در روزهای اخیر و البته سال‌های گذشته در مجالس عزای حسینی در برخی محافل و مجالس مشاهده می‌گردد دو بخش دارد:
اول محتوای سخنرانی‌ها که در بهترین شکل آن، سخنران محترم بجای پرداختن به زندگی و سیره اباعبدالله، بطور مکرر از کرامات بزرگانی از علما داستان‌هایی شگفت نقل می‌کنند و به گونه‌ای آنرا به عاشورا وصل می‌نمایند که برای اهل مجلس غیر از حیرانی و برای جوانان به جز رفتن به دنبال ریاضت‌های آنچنانی و در نهایت کج راهی و توسل به خرافات حاصلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و یا در شکل مرسوم و سازمان یافته آن تسویه حساب‌های سیاسی با جناح رقیب و خلق شمر و یزید و ابن زیاد و...در توصیف مخالفین خود و سوق دادن افکار عزاداران حسینی به مصادیق این سخنان سعی وافر می‌نمایند. و آنچه کلا فراموش می‌شود حسین مظلوم است. همان جریانی که در روزگاری نه چندان دور با تشبیه بزرگانی مثل مرحوم هاشمی و دیگران به طلحه و زبیر، خودشان را در جایگاه امیر مومنان می‌دیدند این روزها جایگاه سرور شهیدان را اشغال کرده‌اند. در عاشورای سال 61 هجری حضرت اباعبد‌الله 57 ساله بودند، و متاسفانه در کمتر منبری از رخدادها و سیره آن حضرت و احادیث انسان ساز و نورانی ایشان در این سال‌های طولانی سخن گفته می‌شود، گویی آن حضرت اول محرم به دنیا آمده و روز عاشورا هم شهید شده‌اند و این خود مظلومیتی مضاعف است. در این میان گروهی نیز هستند که با چشم پوشی از سبک عزاداری سنتی آنرا در قالب‌هایی روشنفکرانه و بقول خودشان امروزی مطرح می‌کنند که این هم به نوعی انحراف محسوب می‌شود و همواره نتیجه افراط گرایش به تفریط بوده است.
دومین مطلب در رابطه با شیوه‌های جدید مداحی است که روز بروز محتوای آنها از شعرهای آئینی دورتر می‌شود و بجای پرداختن به سیرت دین به صورت آن گرایش می‌یابد و از توجه به توحید دور می‌شوند. بسیاری از اشعار مداحان در تقابل با تعالیم دینی هستند و بجای توجه به هویت و شخصیت و فضایل بزرگان دین از جمله اصحاب عاشورا به مداحی خط و خال و چشم و ابرو می‌پردازند و نه تنها آن صفا و اخلاص نوحه‌های قدیمی را ندارند بلکه با عباراتی کفرآمیز... مثل لا اله الا زینب و امثال آن مستمعین بویژه جوانان را به انحراف می‌کشانند و یا استفاده از ریتم و آهنگ خواننده‌های پاپ، آنرا در قالب اشعاری به اصطلاح مذهبی اجرا می‌کنند و بخش پرطرفدار و عمده مجالس عزاداری به این امر اختصاص می‌یابد تا بدان حد که اصل و هدف نهضت عاشورا تحت‌الشعاع واقع می‌شود و چه بسا مجلس گناه تشکیل می‌گردد. وبه همه این‌ها میدان‌داری و یکه تازی بعضی مداحان را نیز باید اضافه کرد که گاه در پوشش مداحی برای مدیریت کشور هم راه‌حل می‌دهند!
آنچه بیان شد آسیب‌شناسی عزاداری حسینی است که قادر به خلق حماسه نیست چون یا ابزاری عمل می‌کند و یا از سر رفع تکلیف و هدف فقط پر شدن حسینیه‌ها و مساجد است. بطور قطع و یقین بسیاری از مجالس هنوز آن اصالت و حریت خود را حفظ کرده‌اند و چه سخنران محترم و مداح عزیز آنچه در خور و شان نهضت جاودانه حسینی است را رواج می‌دهند و بدور از جنجال و هیاهو وتظاهر به وظیفه خود عمل می‌کنند و این آزادگی که پیام اصلی قیام حسین است آنان را به سر منزل مقصود که همانا رضایت خداوند متعال است می‌رساند

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت جمهوری اسلامی دین زینب عزاداری مداحان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست و گفت: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد محمودی، با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

او با اشاره به   شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)  گفت: امام صادق (ع)  در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: : اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است