Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آماده باش این نهاد در طول ماه محرم، اظهار کرد: در طول این سه دوره که مجموعاٌ ۳۰ روز را شامل می‌شود و ۱۰ روز قبل از آغاز ماه محرم آغاز شده است، تمامی ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی تهران در آماده باش به سر می‌برد.
وی تصریح کرد: در بازه زمانی نخست که با آماده سازی مهدیه‌ها، تکایا و مساجد آغاز شده است، در نماز مغرب و عشاء کارشناسان آتش‌نشانی به صورت مداوم در این اماکن حاضر شده و تجهیزات ایمنی، کپسول‌های اطفاء حریق و سیم‌کشی‌های برق را مورد بازرسی قرار داده و دستورالعمل‌های ایمنی را به این اماکن و هیئت‌ها ابلاغ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملکی عنوان کرد: همزمان با آغاز دهه اول محرم نیز که بازه ۱۰ روزه دوم برای آتش‌نشانی آغاز می‌شود، استقرار‌های مرتبی از نیرو‌ها و خودرو‌های عملیاتی به صلاحدید رئیس ایستگاه آتش‎‌نشانی در مقابل یک یا چند نقطه مذهبی پر ازدحام در دستور کار داریم.
وی بیان کرد: ما مجموعاً ۱۳۰ ایستگاه داریم و اگر بخواهیم در مقابل هر هیئت یا هر نقطه مذهبی خودرو مستقر شود، ممکن است به مشکل برخوریم در نتیجه هر ایستگاه نقاط تجمعی خود را شناسایی کرده و نیروهای خود را در آنجا مستقر می‌کند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تأکید کرد: در روز‌های پایانی دهه اول یعنی روز‌های تاسوعا و عاشورا که هیئت‌های مذهبی از صبح دسته‌‌های خود را در محیط‌های بیرونی مستقر می‌کنند استقرار‌های ما نیز چند برابر می‌شود تا زمان رسیدن به محل حوادث کوتاه‌تر شود.
ملکی با بیان اینکه پس از تاسوعا و عاشورا خدمات آتش‌نشانی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: پس از پایان دهه اول محرم، بازه عملیاتی ده روزه آتش‌نشانی تهران آغاز شده و در این ایام همچنان بازرسی‌ها ادامه دارد، اما استقرار نیرو‌های عملیاتی به صورت ارائه خدمات موردی است.
وی یادآور شد: تکایا و هیئت‌ها پس از سوم امام حسین(ع) جمع‌آوری می‌شوند، اما اماکنی مانند مهدیه‌ها، مساجد بزرگ ممکن است تا هفتم و دهم برنامه داشته باشند این‌ها موردی بوده و ممکن است؛ به ایستگاه محل خود مراجعه کرده و درخواست نیرو و خودروی عملیاتی کنند، در صورت چنین درخواستی نیروهای آتش نشانی اعزام خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جلال ملکی آتش نشانی محرم عاشورا تاسوعا هیئات مذهبی هیئات مذهبی تکایا سلامت ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس

 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

 نوبانی افزود: کنترل ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه در محدوده بولوار امام حسین (ع)، آزادگان و شهرک سجادیه از اهداف ساخت این ساختمان است.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: هزینه ساخت این ساختمان ۷ میلیارد تومان است و در مدت ۱۴ ماه ساخته می‌شود.

 لیاقت افزود: برای تجهیز ساختمان فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵، ده میلیارد تومان نیاز است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است