Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از ۸۰ درصد پتروشیمی‌ها در دست هلدینگ‌ها است، یعنی در واقع دولتی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اسدالله قره‌خانی با بیان اشاره به اینکه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس نامنظم است، گفت: پتروشیمی‌ها یک روز محصولات را عرضه کرده و یک روز عرضه نمی‌کنند، همچنین برخی مواد را در بورس عرضه و برخی مواد را عرضه نمی‌کنند که در روز‌هایی که محصولات را در بورس عرضه نمی‌کنند به دنبال افزایش قیمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پتروشیمی‌ها ۵ درصد قیمت فوب خلیج فارس را با بازی با این سیاست‌ها از بین می‌برند، افزود: در بخش عرضه محصولات پتروشیمی و تعیین قیمت در بورس مشکل وجود دارد، همچنین از بخش تحویل ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما که توسط دولت تعریف شده خبر‌هایی می‌رسد مبنی بر اینکه به میزانی که محصولات پتروشیمی صادر می‌شود ارز در سامانه نیما عرضه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شفافیت در فعالیت پتروشیمی‌ها مشکل نیست، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد پتروشیمی‌ها در دست هلدینگ‌ها است یعنی در واقع دولتی هستند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس با بیان اینکه عمده سهامداران هلدینگ خلیج فارس صندوق‌های بازنشستگی نفت، تامین اجتماعی و سهام عدالت هستند، اظهار داشت: هلدینگ ساتا مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و تاپیکو مربوط به تامین اجتماعی و کارکنان دولت است که عمدتا مدیران آن دولتی هستند.

وی افزود: دولت می‌تواند قاعده‌ای برای پتروشیمی‌ها تنظیم کند که بر اساس آن قاعده رفتار خود را سیاست‌گذاری کنند تا مشخص شود که پتروشیمی‌ها چه میزان صادر کرده و چه میزان پیمان سپاری کرده‌اند.

قره خانی با بیان اینکه باید مشخص شود که چه میزان ارز پتروشیمی‌ها به کشور بازگشته و آیا این ارز در سامانه نیما قرار گرفته است یا خیر، ادامه داد: در حال حاضر پتروشیمی‌ها ارز خود را در بازار ثانویه می‌فروشند و براساس ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ارز خود را عرضه نمی‌کنند، اما با این حال وسوسه می‌شوند که در بازار آزاد ارز خود را عرضه کنند.

وی تاکید کرد: شنیده می‌شود که پتروشیمی‌ها شرکت‌های فرعی را ایجاد کرده اند و محصولات پتروشیمی را به این شرکت‌ها می‌دهند تا این شرکت‌ها به صورت آزاد محصولات را فروخته و زیان‌های انباشته خود را جبران کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در بخش فولاد، فلزات رنگین و پتروشیمی‌ها وضعیت مشابه یکدیگر است، افزود: در صحبتی که با وزیر صنعت داشته ام، شریعتمداری عنوان کرد که دولت سیاست جدیدی را اتخاذ کرده تا در مکانیزمی که محصولات پتروشیمی در گذشته در بورس عرضه می‌شده تغییراتی ایجاد شود و دلالان و واسطه‌هایی که در این بین وجود دارند خود به خود به صورت طبیعی حذف شوند.

وی ادامه داد: در مکانیزم جدید دیگر شرایط اینگونه نیست که سقف قیمتی وجود داشته باشد و افراد محصولات پتروشیمی را خریداری کرده و پس از دوره‌ای احتکار، در بازار آزاد با قیمت بالاتر می‌فروشند.

قره خانی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها عنوان می‌کنند که در گذشته تقاضا برای پت یا پلی اتیلن ترفتالات حدود ۲۵۰ هزار تن بوده است، بیان داست: در حال حاضر و طی ماه‌های گذشته تقاضا‌هایی که برای پت یا پلی اتیلن ترفتالات پتروشیمی اعلام شده بالغ بر ۲ میلیون تن است که این افزایش نشان می‌دهد که واسطه به میدان آمده اند و شخصی که در گذشته پروانه‌ای داشته و هم اکنون کارخانه‌ای ندارد معامله بورسی انجام می‌دهد چراکه سود به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پتروشیمی دلال بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم مثل من دیگر نمی‌آید

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رضا عنایتی، سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران در مورد دیدار این هفته تیمش در مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست و ششم گفت: بازی بسیار سختی است و تیم آلومینیوم نشان داده است برای همه تیم‌ها خطرناک است و بازی‌های اخیر این تیم نشان داده بسیار پر تلاش هستند و بازی سختی برای ما خواهد بود.   وی ادامه داد: در طول هفته گذشته روی این مسئله کار کردیم و بچه‌ها باید تمرکز بیشتری در دقایق پایانی داشته باشند، ما در هفته گذشته و در برخی بازی‌ها به دلیل نداشتن تمرکز در دقایق پایانی امتیاز از دست داده ایم­ و در تمرینات روی این مضووع تمرکز داشتیم و در دقایق پایانی و تا سوت پایان بازی باید با همان تمرکز در زمین حاضر شویم.   عنایتی در مورد ترکیب تیم در بازی با آلومینیوم گفت: ما یک جمع ۲۵ نفره هستیم که در تمرینات حضور داریم و همه بازیکنان انگیزه لازم را برای حضور در ترکیب اصلی دارند و فرقی ندارد چه کسی در ترکیب اصلی باشد ضمن اینکه با توجه به سیاست باشگاه پیکان که معرفی جوانان مستعد به فوتبال است، از جوانان هم استفاده می‌کنیم و از تلاش آنها راضی هستم، این پتانسیل در کنار با تجربه‌ها می‌تواند تیم ما را به موفقیت برساند.   ­وی ادامه داد:برای بازی فردا مقابل آلومینیوم فقط دانیال جهانبخش را به دلیل مصدومیت نداریم و بقیه بازیکنان مشکلی برای بازی ندارند، اما ما در بازی‌های نیم فصل دوم تا حدودی مشکل گلزنی را حل کردیم.   وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر بازیکنی مثل خود رضا عنایتی در خط حمله پیکان گفت: بازیکنان خوبی در خط حمله داریم، اما مثل رضا عنایتی دیگر نمی‌آید.   عنایتی در مورد بازی‌های پایانی و حساسیت آنها گفت: به هر حال بازی‌های پایانی حساسیت بالایی دارد برخی تیم‌ها برای قهرمانی و بعضی ها برای بقا و به اعتقاد من نهاد‌های نظارتی و فدراسیون فوتبال در هفته‌های پایانی برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود، نظارت‌های مناسب را خواهند داشت تا حق به حقدار برسد.   وی در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: خدا رو شکر من می‌بینم در ورزشگاه‌ها شرایط فرهنگی خیلی بهتر شده است و در مورد اخیر هم که مطمئن هستم دیگر تکرار نمی‌شود، افرادی جوگیر شدند و این موضوع دیگر تکرار نمی‌شود، اما واقعا از زمان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها جو بهتری حاکم است.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین راهکار انتخاب می‌شود
  • مهاجم مثل من دیگر نمی‌آید
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!