Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:49:11 GMT

رجبی‌دوانی: طرفداران غرب خودشان را به نفهمی زده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۹۲۷۵

رجبی‌دوانی: طرفداران غرب خودشان را به نفهمی زده‌اند

استاد تاریخ اسلام گفت: برخی غرب‌باوران به نظام فشار می‌آورند که چرا کشور با روسیه همکاری می‌کند، آن‌ها می‌دانند و خود را به نفهمی زدند که روسیه سر جنگ با ما ندارد و این آمریکا است که می‌خواهد ما را نابود کند.

خبرگزاری فارس: محمدحسین رجبی‌دوانى شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران مجموعه فرهنگی پانزده خرداد ظهار داشت: پیامبر (ص) ۱۳ سال نبوت در مکه دعوت خود را انجام می‌دادند در حالی که منافقان دعوت پیامبر را در تضاد منافع خود می‌دانستند و به خشم آمده بودند، هر چقدر می‌توانستند توطئه‌های مختلفی را ایجاد کردند، اما پیامبر با صبر و اراده این توطئه‌ها را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هجرت پیامبر (ص) تاریخ‌ساز شد و دولت اسلام در مدینه تشکیل شد که پیامبر رهبری آن را در دست داشتند، حاکمیت پیامبر از طریق قریش تهدید می‌شد، زیرا می‌گفتند اگر دولت پیامبر پا بگیرد دیگر حکومت قریش از بین خواهد رفت؛ به همین دلیل جنگ‌های متعددی در اوایل تشکیل دولت پیامبر رخ داد که در جنگ احزاب مشرکان قریش به همراه قایل دیگر و یهودی‌ها جبهه‌ای را مقابل پیامبر تشکیل دادند تا اسلام را نابود کنند، اما با پیروی مردم از رهبری اسلام این جنگ نا‌کام ماند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام بیان داشت: در سال ششم پیامبر (ص) تصمیم می‌گیرد برای زیارت خانه خدا به مکه برود در حالی که این شهر در دست منافقان بود، اکنون نیز مسلمان‌نما‌های وحشی سعودی دشمن ما هستند و کینه‌توزی آن‌ها نسبت به ایران سخت‌تر از آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اما نمی‌توانند جلوی حضور زائران به مکه را بگیرند.

رجبی‌دوانی ادامه داد: منافقان قصد داشتند در آن سفر با جنگ برابر پیامبر (ص) کار اسلام را یک‌سره کنند در حالی که پیامبر و یارانش برای زیارت به مکه رفته بودند، دشمن تصمیم می‌گیرد با پیامبر مذاکره کند در حالی که پیامبر (ص) در آن سفر یاران زیادی نداشت، تصمیم به مذاکره می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) در این عهد و پیمان امتیاز‌هایی می‌گیرد و امتیاز‌هایی می‌دهد، با وجود این‌که در ظاهر اسلام امتیازات بیشتری به دشمن داده است، اما پیامبر هوشمندانه بر کافران غلبه کرد؛ با این تعهد قریش نا‌خواسته اسلام را به رسمیت شناخت و تعهد کرد تا ۱۰ سال هیچ کاری با اسلام نداشته باشد و این بسیار مهم است.

برخی غرب‌باوران به نظام فشار می‌آورند که چرا کشور با روسیه همکاری می‌کند، آن‌ها می‌دانند و خود را به نفهمی زدند که روسیه سر جنگ با ما ندارد و این آمریکا است که می‌خواهد ما را نابود کند؛ روسیه بزرگترین قدرت هسته‌ای و دارای حق وتو در سازمان ملل است، حالا که منافع زیادی دارد چرا با آن‌ها همکاری نکنیم و متعهد نشویم

این استاد تاریخ اسلام اذعان کرد: بعد از این پیمان پیامبر که خیالش از آزار و اذیت مشرکان راحت بود پایه‌های اقتصادی و نظامی دولت اسلامی را محکم کرد، همچنین نامه‌های زیادی برای دعوت به اسلام به پادشاهان کشور‌های دیگر فرستاد.

رجبی‌دوانی در ادامه گفت: برخی غرب‌باوران به نظام فشار می‌آورند که چرا کشور با روسیه همکاری می‌کند، آن‌ها می‌دانند و خود را به نفهمی زدند که روسیه سر جنگ با ما ندارد و این آمریکا است که می‌خواهد ما را نابود کند؛ روسیه بزرگترین قدرت هسته‌ای و دارای حق وتو در سازمان ملل است، حالا که منافع زیادی دارد چرا با آن‌ها همکاری نکنیم و متعهد نشویم.

وی خاطر‌نشان کرد: قریش معتبر‌ترین قبیله عرب بود، اما مقهور اسلام شد و پیامبر (ص) مکه را فتح کرد، آن‌ها تاب مقاومت برابر پیامبر را نداشتند و بعد از سال هشتم اسلام گسترش زیادی پیدا کرد؛ اسلام بعد از این اتفاق قدرت پیدا کرد و در منطقه نمایان شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: استاد تاریخ اسلام رجبی دوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت

آفتاب‌‌نیوز :

مهران رجبی با حضور در برنامه جعبه سیاه درباره حضورش در سریال پایتخت برای نقش بهبود توضیح داد و گفت: «از من هم برای بازی در این سریال دعوت شد، اما آن زمان درگیر سریال دردسر‌های عظیم بودم. بعد دیدم مهران احمدی بهتر از من بازی می‌کند.»

کاربران به این ویدئو واکشن‌های متفاوتی داشته‌اند. برخی عدم حضور او را مایه تاسف دانسته و معتقد بودند اگر مهران رجبی در گروه بازیگران پایتخت بود این سریال جذاب‌تر می‌شد، اما نظر عده‌ای دیگر خلاف این موضوع بود و احمد مهران‌فر را بهترین گزینه برای نقش بهبود می‌دانستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • (ویدیو) افشاگری مهران رجبی در مورد سریال پایتخت
  • حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • برگزاری هفته هفتم اسب دوانی در یزد
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳ + تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳+ تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام