Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر بدون داشتن زیر ساخت‌های منطبق بر استاندارهای لازم و در این برهه زمانی به سود مردم بوشهر نیست. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، طاهره شمشیری صبح امروزدر جلسه علنی شورای شهر بوشهر با اشاره به تصویب بندر آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بررسی وضعیت و عملکرد مناطق آزاد کشور نشان می‌دهد که این مناطق از زمان تأسیس تاکنون، بیش از آنکه در خدمت تولید و صادرات باشد، به تسهیل واردات دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: اگر در سالهای 75 و 76 که زمان رونق اقتصادی و شکوفایی بندر بوشهر بود این امر اتفاق می‌افتاد شاهد توسعه‌ای چشمگیر در بوشهر بودیم اما امروز صرفا با اعلام خبر بندر آزاد شدن بوشهر شاهد گرانی یکباره زمین و املاک در شهر بوشهر هستیم که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته است.

عضو شورای شهر بوشهر با تاکید بر نبودزیرساخت‌های لازم برای ایجاد بندر آزاد در بوشهر تصریح کرد: منطقه آزاد بوشهر بدون داشتن زیر ساخت‌های منطبق بر استاندارهای لازم و در این برهه زمانی به سود مردم بوشهر نیست.

وی، بیان کرد: با توجه به تجربه تقریبا ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور، تصویب منطقه آزاد بوشهر عین بی تدبیری و اجحاف به مردم این شهر است.

شمشیری با اشاره به ایجاد فرصت برای سوء استفاده کنندگان در تصویب بندر آزاد بوشهر گفت: عده‌ای سود جو قبل از تصویب بندر آزاد بوشهر زمین‌ها و سوله‌ها خریداری کرده‌اند و امروز شاهدیم که قیمت زمین و املاک به یکباره در شهر بوشهر افزایش چند برابری یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر تصریح کرد: با این شرایط بندر آزاد شدن بوشهر زندگی را برای خانوارهای کم در آمد و متوسط خیلی سخت و یا حتی غیر قابل تحمل می‌کند و مردم جیب‌شان طاقت و تحمل افزایش قیمت مسکن و اجاره آن را ندارد.

وی با بیان اینکه با این شرایط تبعید اجباری ساکنان کم‌درآمد بومی این مناطق به حاشیه‌ها رخ می‌دهد افزود: هر‌ کسی که توان مالی لازم را برای ادامه زندگی در مناطق شهری ندارد، باید جای دیگری را برای ادامه حیات پیدا کند که باید مسئولان با درک شرایط، تدبیری بیاندیشند و ازتبعات ناگوار احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیماريال مرکز اردبیل ، صاحبعلی اصغری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: اقدام عدالت‌محور، تحول‌گرا و اثربخش دولت در انتخاب شهرستان بیله‌سوار به عنوان نقطه آغازین منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل، علاوه بر اینکه زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های مناطق مرزی استان به ویژه بیله‌سوار را فراهم می‌کند، منجر به رشد و توسعه استان شده و شاخص‌های اقتصادی استان را ارتقا می‌دهد.
وی اضافه کرد: چند سال قبل مناطقی در کشور به عنوان مناطق آزاد تجاری تصویب شده بود که مناطق آزاد در بقیه مناطق کشور اجرایی شد، اما در استان اردبیل این موضوع راکد ماند.
فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر انتخاب و معرفی یک نقطه به عنوان منطقه آزاد تجاری تاکید داشت و با توجه به طولانی شدن فرایند اجرای منطقه آزاد ، موضوع به دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و صنعتی ارسال شد و این دبیرخانه پس از بحث و بررسی کارشناسی بیله‌سوار را به عنوان نقطه آغاز اجرای منطقه آزاد تجاری استان انتخاب کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان دارای گمرک و پایانه مرزی فعال است و سال‌هاست داد و ستد و تجارت خارجی استان و کشور در این منطقه از طریق گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند