Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار سمنان از نحوه جذب اعتبارات اشتغال روستایی در این استان انتقاد کرد و با اشاره به شناور شدن تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی و خانگی در این استان گفت: عدم جذب مناسب اعتبارات سبب شده تا استان سمنان در این بخش عملکرد خوبی نداشته باشد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت الله عسگری شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شرق استان سمنان که در فرمانداری شاهرود برگزار شد اظهار داشت: با هدف ایجاد پویایی و تحرک بیشتر برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی، تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی و خانگی در استان سمنان«شناور» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان متأسفانه برخی از مدیران شهرستانی در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی کم‌کاری کردند اضافه کرد: این مدیران  با این تفکر که جذب این اعتبارت در هر زمانی ممکن است نسبت به جذب آن کوتاهی کرده و این امر سبب شد تا استان در این حوزه با کاستی مواجه شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به ایجاد رقابت برای جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در سطح کشور گفت: اگر استانی نتواند تسهیلات اختصاص یافته برای ایجاد اشتغال را جذب کند؛ این تسهیلات به استان دیگری واگذار می‌شود و از این رو باید همه مدیران شهرستانی تلاش کرده و این تسهیلات را جذب کنند.

عسگری با بیان اینکه طرح‌های اشتغال روستایی با هدف توانمندسازی جوامع روستایی اجرا می‌شود تا از مهاجرت به شهرها کاسته شده و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان باید تلاش بیشتری برای جذب این اعتبارات و تسهیلات شوند.

وی از اختصاص بیش از 110 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد به متقاضیان اعطا می‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه سقف این تسهیلات مشاغل خانگی تا 200 میلیون ریال است افزود: با توجه به اینکه عمده این تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی تمدید اعطا می‌شود؛ این صندوق باید در شهرهای مختلف استان سمنان مستقر شود تا اعتبارات این تسهیلات هرچه بیشتر در استان سمنان جذب شود.

عسگری با اشاره به آغاز مجدد فعالیت سامانه بهین‌یاب عنوان کرد: واحد‌های تولیدی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است