Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:10:51 GMT

کلینیک ویژه امام رضا (ع) بجنورد به محل دائمی انتقال یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۹۵۳۵

کلینیک ویژه امام رضا (ع) بجنورد به محل دائمی انتقال یافت

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، پیمان فیضی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهارکرد : پروژه راه اندازی کلینیک‌های ویژه از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت بوده و دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی جزو دانشگاه های پیشروی کشور در افتتاح کلینیک ویژه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:کلینیک ویژه سطح دو نظام ارجاع است که به افزایش و تسهیل دسترسی آحاد مردم به خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی کمک شایانی کرده است.

وی گفت: یکی از هشت برنامه اصلی طرح تحول سلامت، برنامه ارتقای کیفیت ویزیت بوده که در این برنامه سعی شده تا برای همه مردم در اقصی نقاط کشور دسترسی ایجاد شود که توسط پزشک متخصص و فوق تحصص ویزیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت برای کلینیک های ویژه ، بنا شد در هر شهری برطبق نیازسنجی دقیق از آن شهر و تعداد مطب هایی که موجود است و تعداد متخصصان مورد نیاز این کلینیک‌ها ساخته شود و پروژه‌ای در ابعاد ملی تعریف شد .

فیضی افزود : در مرکز استان خراسان‌شمالی ،کلینیک ویژه امام رضا (ع) بلافاصله با تامین تجهیزات و پزشکان در محل ساختمان هلال احمر بطور موقت راه اندازی شده و اکنون با تامین زیرساخت‌های لازم این کلینیک به محل دائمی خود در کلینیک ویژه امام علی (ع) و کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) انتقال یافته است.

به گفته وی پروژه کلینیک‌های ویژه به طور انحصاری به طرح تحول سلامت اختصاص دارد یعنی تاکنون برای هیچ برنامه ای در هیچ پروژه ای در کشور در نظام سلامت زیرساختی به این شکل ایجاد نشده بود و شاید بتوان از آن با عنوان برند طرح تحول سلامت یاد کرد زیرا تاکنون مدل مشابه دیگری وجود نداشته است.

وی تاکید کرد : استاندارد این کلینیک‌ها به صورت دپارتمان‌های جداگانه در نظر گرفته شده است، به این صورت که بخش زنان، ارتوپدی، جراحی، داخلی در کنار آن فضاهای پاراکلینیکی در فضای مشخصی قرار دارد.

فیضی یادآور شد : تا پیش از این در نظام ارجاع مابین سطح یک که شامل خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت است و بیمارستان‌ها که سطح تخصصی و فوق تخصصی هستند، سطح مابین وجود نداشت و در واقع بین این دو سطح، سطحی تعریف نشده بود و در واقع سطح مابین پزشک خانواده و بیمارستان، همین کلینیک‌های ویژه است و در صورت نیاز بیمار به بستری، به بیمارستان ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد : تجمیع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک ویژه امام علی (ع) و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان ، امکان ارائه خدمات بهینه در فضایی استاندارد و مناسب و دسترسی به خدمات پاراکلینیکی همانند رادیولوژی و سونوگرافی و داروخانه و پارکینگ مستقل را در کنار خدمات درمانی به خوبی فراهم آورده است .

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کلینیک تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: هزار و ۱۵۲ نفر خانم و ۹ نفر آقا در دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی صنایع دستی حضور یافتند.

او از برگزاری تعداد هشت دوره تخصصی در اردوگاه‌های کاردرمانی و کانون‌های اصلاح و تربیت، با حضور بیش از ۱۶۰ نفر هنرجو در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: تعداد پنج دوره آموزشی ویژه کارکنان وظیفه با حضور بیش از ۵۰ نفر هنرجو و ۱۸ دوره تخصصی ویژه شاغلان با حضور ۴۴۳ نفر نیز برگزار شده است.

خلجی، فراهم کردن شرایط فعالیت را برای شاغلان در حوزه صنایع دستی ضرورت برشمرد.

معاون صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: در حوزه آموزش‌ها امسال با آسیب شناسی‌های انجام شده علاوه بر اینکه به جایگاه آموزش عمومی و ابتدایی پرداختیم نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلان انجام شده است تا فضا و زمینه را برای فروش و عرضه محصولات هنرمندان فراهم کنیم.

 

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد