Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:16:46 GMT

سرپرست فرهنگستان هنر به دیدار محمد احصایی رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۹۵۶۳

سرپرست فرهنگستان هنر به دیدار محمد احصایی رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر روز چهارشنبه ۲۱ شهریور به دیدار محمد احصایی هنرمند نقاش، گرافیست، خوشنویس و عضو پیوسته این فرهنگستان رفت.

در این دیدار که در راستای تکریم و تجلیل از هنرمندان و اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در کارگاه استاد محمد احصایی صورت گرفت، درباره مسایل مختلف و نیز برنامه‌های آتی فرهنگستان هنر تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علیرضا اسماعیلی از استاد احصایی دعوت کرد در جلسات گروه‌های تخصصی که در آینده‌ای نزدیک در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، مشارکت کرده و فرهنگستان هنر را برای پیشبرد اهداف آن یاری کند.

محمداحصایی عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز ضمن استقبال از تغییرات جدید، اعلام کرد در مجامع مربوط به فرهنگستان هنر شرکت خواهد کرد.

در پایان این جلسه، سرپرست فرهنگستان هنر به رسم هدیه، کتاب نفیس شاهنامه شاه طهماسب را که توسط موسسه متنِ فرهنگستان هنر در سال ۱۳۹۲ منتشر شده به محمد احصایی اهدا کرد.

محمد احصایی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. این هنرمند پرکار در عرصه هنر گرافیک ایران، در زمینه خوشنویسی و نقاشی خط مهارت و شهرت بسیار دارد. احصایی برای اولین بار خط در گرافیک را در دانشکده هنرهای زیبا آموزش داد و به طور کلی او را بنیان‌گذار نقاشیخط در ایران می‌دانند.

تاکنون آثار محمداحصایی در چندین دوره پیاپی حراج کریستی مورد توجه بسیار قرار گرفته و رکورددار فروش آثار هنری بوده است.

این گرافیست و خوشنویس، تحریر دیوان حافظ را از سال ۱۳۸۲ به قلم نستعلیق آغاز کرده است و تحریر قرآن کریم به قلم ریحان را در کارنامه فعالیتش دارد. او همچنین طراحی و اجرای ۲۳۰ متر مربع سفال لعابدار نقش برجسته برای سفارتخانه ایران در ابوظبی امارات متحده عربی در سال ۱۳۶۷ -۱۳۷۰ را بر عهده داشته است.

کد خبر 4405265 محمد صابری

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا اسماعیلی فرهنگستان هنر مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی ماه محرم سریال ایرانی فیلم کوتاه سینمای مستند اسکار خارجی زبان درگذشت چهره ها بازیگر سینما اسکار حوزه هنری برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد

به گزارش ورزش سه، منتظر محمد ستاره عراقی تیم مس رفسنجان در دیدار با گل‌گهر سیرجان غایب بود و برای حضور در تیم ملی عراق فراخوانده شده بود.

محرم نویدکیا در واکنش به غیبت این بازیکن واکنش جالبی داشت و گفت: ما می‌توانستیم منتظر را به تیم ملی عراق ندهیم اما دور از انصاف بود، او کاپیتان تیم ملی امید عراق است و حق دارد که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد.

نویدکیا با رد شایعه مصدومیت این بازیکن گفت: منتظر مصدومیتی ندارد، او دو اخطاره بود و فردا برای عراق بازی خواهد کرد.

تیم ملی زیر 23 سال عراق فردا در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • انتخاب سرپرست جدید برای استقلال و دیدار سرمربی با جانشین خطیر
  • دیدار نکونام و سمیعی در مراسم ختم پیشکسوت استقلال
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • استقلال خوزستان و ملوان امتیازات را تقسیم کردند
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • ترکیب تراکتور و استقلال اعلام شد
  • ترکیب تراکتور و استقلال مشخص شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران