Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به زندگی میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان گفت: تمام افرادی که در خاک ما متولد شده‌اند می‌توانند تابعیت دریافت کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از جیو تی‌وی، «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به شهر کراچی اعلام کرد: با پاکسازی شهر کراچی از لوث حملات تروریستی، اخیراً شاهد افزایش تعداد جرائم خیابانی هستیم و این نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی مردم این شهر خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برای حل مشکل تصمیم داریم به تمام افغانستانیهایی که در خاک پاکستان متولد شدهاند تابعیت کشورمان را اعطا کنیم و از این به بعد آن‌ها مشکلی برای دریافت کارت ملی پاکستانی نخواهند داشت.

عمران‌خان گفت: امنیت در شهر کراچی را باید حاصل قربانیان نهاد‌های نظامی و امنیتی بدانیم که علیه تروریسم مبارزه کردهاند.

نخست وزیر پاکستان به موضوع مهم ساخت سد در کشور اشاره کرده اظهار داشت: اگر کسی مانع جمع‌آوری کمک برای ساخت سد نشود تا ۵ سال آینده سد‌های مهمی در کشور ساخته میشوند و ما میتوانیم مانع هدر رفتن ۸۰ درصد آبی شویم که از طریق رود‌های مهم و خروشان وارد کشور میشود.

رئیس حزب تحریک انصاف اضافه کرد: اگر مانند گذشته دست روی دست گذاشته و برای ساخت سد اقدام نکنیم به‌زودی با مشکلات کمبود انرژی مواجه خواهیم شد و جبران آن نیز بسیار مشکل خواهد بود.

عمران‌خان تأکید کرد: پاکستان فقط ۲ سد بزرگ دارد، ولی کشور چین بیش از ۸۴ هزار سد بزرگ دارد و این نشان می‌دهد که ما در طول سالیان دراز از قدرت‌های جهان عقب مانده‌ایم.

وی افزود: یکی از مشکلات کلان‌شهر کراچی سیستم دفع زباله است و ما به دولت ایالتی ۲ ماه فرصت داده‌ایم تا فکری اساسی برای پاکیزگی شهر کند.

علاوه بر این قرار است برای بازگرداندن افراد ربوده‌شده قوانین جدیدی در پارلمان پاکستان تصویب شد و دولت این کشور پیگیری جدی خود را آغاز کند.

کراچی هنوز هم کانون قدرت حزب مردم است، ولی عمران‌خان در تلاش است با توجه ویژه به این شهر مشکلات ساکنان آن را حل نماید.

پاکستان دومین کشور مهاجرپذیر جهان است و همزمان با اقامت بیش از یک میلیون و نیم مهاجر افغانستانی قانونی بیش از ۲ میلیون مهاجر افغانستانی غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عمران خان پاکستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان