Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@06:54:18 GMT

هشدار فراکسیون ایثارگران به بنیاد شهید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۹۷۹۳

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلس بر روند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نظارت خواهد کرد، گفت: اگر موضوع سوء‌استفاده از استثناهای این قانون به خصوص درباره درصد جانبازی مشاهده شود فراکسیون ایثارگران از بنیاد شهید تحقیق و تفحص خواهد کرد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی در واکنش به شائبه‌هایی در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ناظر به برخی از استثناهای این قانون، گفت: ما در زمان تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، به دلیل احترام به جایگاه ایثارگری، جانبازان ۵۰ درصد به بالا را استثنا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: همه می‌دانند که جانباز ۵۰ درصد به بالا که به سن ۶۰ یا ۷۰ سال رسیده است دیگر توان کارکردن ندارد. ما هم به خاطر احترام به جانبازان این بند از قانون را گنجاندیم، لذا قطعا کمیسیون‌های بنیاد شهید در دو ماه اخیر روند کاری را به گونه‌ای پیش خواهند برد که دیگر بحث افزایش ۵ یا ۱۰ درصدی جانبازی مطرح نشود که برخی افراد بخواهند درصد جانبازی خود را به بالای ۵۰ درصد برای باقی‌ماندن در پست‌شان برسانند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار کرد: اگر احساس شود که افرادی به دنبال افزایش درصد جانبازی و ایثارگری خود هستند که مشمول این قانون نشوند، قطعا مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید تحقیق و تفحص خواهد کرد و اجازه این اقدامات را نمی‌دهد تا برخی از افراد بخواهند اقدامات این چنینی انجام دهند.

نوروزی با تاکید بر این‌که فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نظارت‌های کافی را خواهند داشت، زد و بندهای احتمالی را هم رد نکرد و گفت: نگرانی‌ها در این باره قابل توجه است، اما ما دقت لازم را خواهیم داشت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی لزوم انتشار درصد جانبازی مدیران برای پرهیز از هر شائبه‌ای گفت: چنین کاری لازم نیست چون درصد جانبازی و اسامی مدیران مشمول آن مشخص است، از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز بر روند اجرای قانون نظارت می‌کنند لذا انتشار اسامی درست نمی‌باشد.

طبق بخشی از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حسن نوروزی فراکسیون ایثارگران نماینده مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود