Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با تبیین خساراتی که بخش کشاورزی وارد شده، عنوان کرد: با توجه به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی، کشاورزان دیگر توان تامین هزینه‌های روزمره زندگی خود را ندارند.

به گزارش ایسنا، "عباس سعیدی" صبح امروز 26 شهریورماه در جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک‌ها با مجمع نمایندگان استان با بیان این مطلب که 31 درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: امسال حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت به پسته کاران وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: 30 هزار تن خرما به دلیل گرما از بین رفت و این خشکیدگی باعث شد محصولات باغات برخی از کشاورزان کلا از بین برود و با توجه به اینکه در شرق استان تنها منبع درآمد کشاورزان باغات خرما بوده، اکنون برای امرار معاش خود تا یک‌ سال آینده چه باید بکنند؟

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: 9000 هکتار از باغات گردو در اوایل سال جاری از بین رفت به گونه‌ای که 18 هزار تن گردو در استان نیز از بین رفت و دیگر کشاورزان هزینه‌های زندگی خود را ندارند.

وی عنوان کرد: صنایع وابسته به کشاورزی نیز که تسهیلات بانکی داشتند اکنون به دلیل نداشتن محصول برای فرآوری کردن، توان پرداخت اقساط وام های خود را ندارند.

سعیدی با بیان این مطلب که دولت کدام یارانه و خدمات را به کشاورزان می‌دهد؟ تصریح کرد: باید تسهیلات کم درصد به کشاورزان بدهید تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

همچنین "موسوی" رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان در این جلسه از خسارات متعددی که خشکسالی به بخش کشاورزی وارد کرده سخن به میان آورد و گفت: خشکسالی‌ها، خسارت‌های پایه‌ای به ما وارد کرده است.

وی ادامه داد: در جنوب استان کرمان یک هزار و 250 میلیارد تومان در سال گذشته و 3 هزار و 500 میلیارد تومان در سال جاری به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام خرما خشكسالي کشاورزی گردو منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالای ۱۰ همت از گندمکاران خریداری شده که به دلیل افزایش دما و شرایط بارندگی، رشد فیزیولوژی گیاه بالا رفته است که این امر در کنار افزایش عملکرد در واحد سطح موجب شده تا میزان خرید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یابد.

به گفته او، علی رغم گذشت یک ماه از فصل برداشت، هنوز ریالی بابت مطالبات به حساب گندمکاران واریز نشده است و کماکان افق روشنی پیش رو نیست.

ایمانی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به دلسردی و نگرانی گندمکاران و ورود دلالان به عرصه خرید شده است که انتظار می رود ردیف اعتباری که در بودجه دیده شده به نقدینگی تبدیل شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه به پیک برداشت گندم رسیده ایم، افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و ایلام در حال انجام است، از این رو دولت باید به فکر تامین منابع باشد تا همانند سال گذشته مطالبات کشاورزان با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه پرداخت نشود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های پیش رو برآورد می شود که تولید گندم به بالای ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱ میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مصوبه شورا در ۲۲ شهریور نرخ هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشاورزان به امید آن اقدام به کشت کردند، درحالیکه بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز سال زراعی وزیر جهاد نرخ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ کرد. از این رو بنیاد ملی گندمکاران طی نامه ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار اصلاح قیمت یا تغییر نرخ در قالب جایزه تحویل است تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او گفت: با توجه به آنکه ۲ نفز از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در جلسه شورا حضور دارند و رئیس کمیسیون کشاورزی هم نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان را قبل از ابلاغ نرخ توسط وزیر جهاد در رسانه ها اعلام کردند، لذا انتظار می رود که به عنوان بخش نظارتی به این موضوع ورود کنند و هرچه سریع تر مشکل گندمکاران را مرتفع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان