Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با تاکید بر خود مراقبتی شهروندان گفت: مردم باید گوشت و فرآورده های گوشتی را از مراکز مجاز تهیه و مصرف کنند.

دکتر صیاد غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به تهیه گوشت و فرآورده های گوشتی از مراکز غیرمجاز هشدار داد و افزود: این مراکز زیر نظارت دامپزشکی نیستند و توصیه می کنیم از این مراکز گوشت تهیه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین تاکید کرد که شهروندان در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به نرخ ها توجه داشته باشند و اگر نرخ ها منطقی و مطابق روز نبود باید به آن شک کنند.
وی اظهار داشت: در برخی از رستوران ها، غذا به نرخ پایینی عرضه می شود که شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه به کشف، ضبط و معدوم سازی 150قطعه مرغ تاریخ مصرف گذشته در شهر کرمانشاه در روز گذشته خبر داد و گفت: این تعداد مرغ در جریان گشت مشترک اکیپ های دامپزشکی، بهداشت، اجرائیات شهرداری و بازرسی اتاق اصناف در یکی از مناطق شهر کرمانشاه کشف شد.
وی افزود: این مرغ ها در حین انتقال به یکی از اغذیه فروشی های شهر کشف و ضبط گردید.
دکتر غلامی تصریح کرد: اکیپ گشت مشترک به یک دستگاه وانت فاقد یخچال که مرغ را به صورت غیر مجاز حمل می کرد مشکوک شدند و پس از متوقف کردن آن مرغ ها را مورد بررسی قرار دادند.
وی توضیح داد: تاریخ تولید این مرغ ها 14شهریور بود که باتوجه به گذشتن تاریخ انقضاء، اقدام به ضبط و معدوم کردن مرغ ها کردیم.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي نكات بهداشتي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در شهرستان اشکذر اجرا شد که در این طرح بیش از ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی به وسیله کارشناسان این اداره انجام شد.

او بیان کرد: در این طرح مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، مراکز بسته بندی مرغ، گوشت و تخم مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها و کبابی‌ها پایش شدند.

نیک بین تصریح کرد: در این طرح تعداد یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان در دو نوبت کاری و ۴ اکیپ ثابت فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به صورت مستمر فعالیت دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد همچنین پرونده ۶ متخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

او اظهار داشت: بازدید‌هایی مشترک با دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت در زمان انجام طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان انجام شد.

نیک بین خاطرنشان کرد: هدف از انجام این بازدید‌ها بررسی وضعیت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این اماکن، بررسی قیمت‌های عرضه انواع محصولات غذایی و فرآورده‌های خام دامی در سطح واحد‌های عرضه و ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

او ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را برای پیگیری از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ سامانه فوریت‌های دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی