Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  حسین قدمیان  افزود: طراحی و ساخت این سیستم در قالب یک پروژه تحقیقاتی سه سال زمان برد تا به نتیجه رسید.
وی ادامه داد: سیستم های گرمایشی خورشیدی که تا پیش از این ساخته شد دارای وزن سنگین و بیشتر فلزی بودند اما این سیستم با استفاده از مواد سبک و پلیمری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری این پروژه اظهار داشت: میزان ورودی و خروجی هوا و گرمایش این سیستم حدود 9 تا 13 درصد نسبت به سیستم های قبلی افزایش دارد.
قدمیان با بیان اینکه از زمان ساخت نخستین سیستم های گرمایشی خورشیدی 30 سال می گذرد، افزود: سیستم طراحی و ساخته شده پژوهشگاه مواد و انرژی ایران ، کاربردهای متفاوت تر از انواع قبلی خود دارد.
وی گفت: سیستم جدید به عنوان یک جاذب انرژی خورشیدی ، هوا را گرم می کند و هوای گرم شده وارد شبکه تهویه مطبوع ساختمان می شود.
دانشیار پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: این سیستم پس از ایجاد گرمایش خورشیدی با کمک یک فن ، انرژی را به داخل ساختمان انتقال می دهد .
قدمیان اظهار داشت: استفاده از اختراع جدید پژوهشگاه مواد و انرژی ایران برای مناطق سردسیر مانند نوار شمال غربی و شرقی کشور نظیر استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی موثر است.
وی افزود: این نسل جدید هوا گرم کن خورشیدی اختلاف دمایی که می تواند ایجاد کند تا حدود 17 درجه سانتی گراد است.
مجری پروژه گفت: یکی از نوآوری های این محصول مدل سازی و شبیه سازی دینامیک این سیستم ها بوده که شرایط تطبیق کارکرد سیستم را بر اساس تغییرات تابش خورشیدی و دمای محیط میسر می کند.
وی اضافه کرد: این پروژه تحقیقاتی پس از طراحی نرم افزار و شبیه سازی به مرحله ساخت رسید ونمونه اولیه سه ماه مورد آزمایش قرار گرفت.
قدمیان با اشاره به اینکه نمونه اصلی ثبت اختراع شده و از طرف سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور تاییدیه دریافت کرده است ، گفت: این محصول به مرحله تجاری سازی رسیده و آماده ثبت سفارش است.
وی افزود: کاربرد این محصول برای ساختمان ها بطور عام، و برخی ساختمان های خاص نظیر هتل ها، بیمارستان ها، ورزشگاه ها و ساختمان های تجاری است و امکان نصب آن در نمای ساختمان وجود دارد.
قدمیان ادامه داد: بطور دقیق و علمی می توان گفت که این محصول با ویژگی های اعلام شده مشابه داخلی و خارجی ندارد.
وی اظهار داشت که وزن کم ، تغییر هندسی و ظاهری و افزایش تولید گرمایش از ویژگی های خاص این سیستم است.
پژوهشگاه مواد و انرژی دارای 4 پژوهشکده انرژی، سرامیک، نیمه هادی ها، فناوری نانو و مواد پیشرفته است.
تاکنون 600 پروژه بزرگ و کوچک تحقیقاتی در زمینه مواد و انرژی در پژوهشگاه مواد و انرژی به سرانجام رسیده است.
این پژوهشگاه در مشکین دشت فردیس البرز مستقر است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پژوهشگاه مواد وانرژی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در هنرستان دارالفنون قاین که توسط مؤسسه پویا همراهان فرهنگ و هنر احداث شده توسط برخی از مدیران استان و شهرستان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود امین مدیر هنرستان دارالفنون قاین در این مراسم با اشاره به کمک‌های قبلی خیرین مؤسسه پویا همراهان به هنرستان و هنرجویان که از سال 98 به طور مستمر ادامه داشته است، احداث نیروگاه را مهمترین اقدام برای توسعه فرهنگ انرژی پاک در این استان دانست که با توجه به مشارکت هنرجویان و هنرآموزان در احداث این نیروگاه موجب توسعه مهارت‌آموزی شده است. 

حسن ماهوتچیان رئیس هیئت مدیره خیریه مؤسسه پویا نیز در این مراسم، قابلیت و توانایی مدیر هنرستان و عشق و علاقه هنرجویان این هنرستان را عاملی دانست که مؤسسه پویا، این هنرستان را برای این پروژه انتخاب کرده است. 

احسان افسریان مدیرعامل مؤسسه پویا نیز آمادگی این موسسه را برای توسعه این اقدام در دیگر هنرستان های استان اعلام کرد و این نیروگاه را الگویی برای مسئولان دولتی و غیر دولتی دانست که باید آن را در دیگر مناطق گسترش دهند. 

حسین بنایی نیز احداث نیروگاه خورشیدی در هنرستان  را در اقدامی در سطح جهانی دانست که قابلیت طرح در مجامع مختلف را دارد زیرا در آخرین بررسی‌های جهان،ی توسعه کشور بر محور توسعه مهارت در مدارس عامل موفقیت شمرده شده است. برای اولین بار است که در هنرستانی با هدف توسعه فرهنگ انرژی پاک و خودکفایی هنرستان از نظر مالی و ارتقا مهارت آموزی نیروگاه خورشیدی در سطح کشور به اجرا در می‌آید. 

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته بین‌الملل مؤسسه پویا گفت: در قرارداد چهارجانبه‌ای که بین مؤسسه پویا همیاران، اداره نیرو، هنرستان و آموزش و پرورش شهرستان منعقد شد، برق تولیدی به دولت فروخته می‌شود و وجه حاصله صرف خرید تجهیزات برای هنرستان و همچنین توسعه آن و توانمندسازی هنرجویان می‌شود و هنرستان را از کمک‌های خیرین بی‌نیاز می‌کند. هزینه احداث نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی حدود 800 میلیون تومان شده که موسسه پویا همیاران فرهنگ هنر و خیرین آن را متقبل شدند.

بنایی اظهارداشت: راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی در هنرستان، گامی مهم در جهت راه حل‌های انرژی پایدار و مراقبت از محیط زیست است. این ابتکار نه تنها تعهد به منابع انرژی تجدیدپذیر را نشان می‌دهد، بلکه به‌عنوان الگویی برای پروژه‌های آینده با هدف کاهش ردپای کربن و ترویج شیوه‌های انرژی پاک عمل می‌کند. همکاری بین نهادهای دولتی، مؤسسات آموزشی و شرکای بین‌المللی، اهمیت تلاش‌های جمعی را در رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی و پرورش آینده‌ای سبزتر برای نسل‌های آینده برجسته می‌کند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خانه‌های هوشمند؛ آینده شهرهای سبز
  • معیارهای نه‌گانه برای شناسایی سازندگان برتر ساختمان در اصفهان
  • سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان معرفی می‌شوند
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی