Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:01:18 GMT

استاندارد لازمه صادرات کالا در مرز مهران به عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۰۳۹۶

استاندارد لازمه صادرات کالا در مرز مهران به عراق

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: استاندارد به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که محصول دارای نشان از لحاظ ایمنی و کیفیت در سطح قابل قبولی برای مصرف قرار دارد و در زمان تولید بر پروسه تولید آنها نظارت لازم صورت گرفته است.

زهرا خدایاری از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چند سالی است که از مرز مهرن کالاهای زیادی صادر و وارد می شود که این خود می تواند برای رونق استان و نیز کشور موثر و پررنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر مسولان استان نظارت بیشتری در این مرز داشته باشند و موقعیت های شغلی بیشتر در این مرز ایجاد کنند قطعا جوانان زیادی می توانند مشغول به کار و فعالیت شوند که این خود نیز به نفع اقتصاد خواهد بود.

وی همچنین درباره ورود و خروج کالاها از مرز مهران گفت: در مرز باید نظارت جدی تری صورت گیرد که کالای غیر استاندارد یا بی کیفیت مبادله نشود زیرا کالایی که به عنوان مثال از مرز وارد کشور ما می شود و در کشور مورد استفاده قرار می گیرد باید نظارت بر آن کالا انجام گیرد که مبادا کالای بی کیفیتی باشد زیرا این مهم در اقتصاد و چرخه زندگی مردم تاثیر فراوانی دارد.

نظارت استاندارد بر کالاهای صادر شده از مرز مهران

اسماعیل مهدوی پور رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: اداره استاندارد شهرستان مهران در سال ۱۳۸۳ در مرز بین المللی بهرام آباد مهران فعالیت خود را در خصوص نظارت بر کالاهای وارداتی و صادراتی، انجام بازرسی و نمونه برداری، انجام آزمون های تعیین ماهیت و صدور گواهینامه های انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی با استانداردهای ملی و انجام بازرسی و نظارت نمونه برداری از واحدهای تولیدی مراکز عرضه و فروش محصولات مشمول استاندارد مقررات استاندارد اجباری آغاز کرده است.

وی افزود: اداره استاندارد شهرستان مهران دارای ۴ آزمایشگاه شیمیایی، میکروبیولوژی، ساختمانی و غذایی است که نقش بسزایی در توسعه و نظارت بر استاندارد ملی و حقوق مصرف کنندگان دارد.

مهدوی پور در خصوص قانون استاندارد خدمات آزمایشگاهی مربوط به گمرک بیان داشت: بر اساس تبصره یک ماده ۳۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گمرکات کشور را موظف کرده که خدمات آزمایشگاهی موردنیاز خود را یا از آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد و یا از آزمایشگاه هایی که دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد هستند را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی نیز با توجه به مشخصات نمونه، شکل ظاهری، واکنش پذیری  آنها به برخی مواد، توضیحات صاحب کالا و صنعتی که مورد استفاده قرار می گیرند، آزمون های لازم را انجام و بررسی می شوند و گواهینامه تعیین ماهیت صادر و در اختیار گمرک قرار می گیرد.

۸۰ هزار تن کالای استاندار از مرز مهران صادر شد

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران با اشاره به عملکرد این اداره در شش ماهه اول سال جاری اضافه کرد: میزان کالاهای صادراتی که از ابتدای سال تاکنون توسط گمرک استان به این اداره ارجاع شده حدود ۸۰ هزار و ۵۴۴ تن به ارزش ۳۹ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۶۳ دلار بوده که این آمار مربوط به یک هزار و ۷۴۱ اظهار نامه صادراتی که توسط گمرک ارجاع شده است.

وی گفت: از این مقدار صادرات بیشترین کالایی که صادر شده مربوط به صنایع ساختمانی از جمله کاشی و موزائیک است که حدود ۵۵ درصد حجم صادرات را در استان به خود اختصاص داده و نیز ۲۲ درصد این مقدار مربوط به صنایع شیمیایی مانند کربنات کلسیم و لاستیک خرد شده است.

وی بیان داشت: کمترین میزان صادرات نیز صنایع پزشکی است که حدود ۲۹ هزار صدم درصد این مقدار که بیشتر وسایل ارتوپدی از جمله مچ بند و زانوبند هستند.

مهدوی پور اظهار داشت: در دیگر صنعت ها نیز کالاهای صادر شده شامل مکانیک و فلزشناسی حدود ۱۳ درصد، دسته بندی سلولزی ۷.۵ درصد،  اوزان مقیاس ها ۱۲ صدم درصد،  چرم و نساجی ۶۳ صدم درصد ، خودرو و نیرو محرکه ۲۵ صدم درصد بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد آزمون های تعیین ماهیتی که در این بازده زمانی صورت گرفته حدود ۲۲۱ مورد بوده که بیشتر این آزمون ها مربوط به حوزه صنایع شیمیایی از جمله کربنات کلسیم و در صنایع ساختمانی و معدنی بیشتر آزمون های سنگ های ساختمانی سنگ آهن بوده است.

سهم اندک استان ایلام در بین کالاهای صادر شده از مرز مهران

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران در ادامه گفت: متاسفانه از بین محصولات و کالاهایی که از مرز مهران به کشور عراق صادر می شوند فقط سیمان ایلام از محصولات تولیدی استان به کشور عراق صادر می شود که سهم بسیار اندکی در این کالاها استان دارد دیگر محصولات تولیدی استان مانند موزاییک، آجر و دیگر محصولات سهمی در صادرات ندارند.

وی افزود: بازاریابی تولید کنندگانی که محصولات را در استان تولید می کنند بسیار ضعیف است که باید بازاریابی در این راستا به خوبی صورت گیرد، بیشترین کالایی که از این حوزه صنایع ساختمانی صادر می شود مربوط به استان اصفهان است زیرا بازاریابی را به خوبی می دانند اما استان ایلام متاسفانه چنین فعالیتی ندارد و این می طلبد که جوانان با همت استان و تولیدکنندگان تلاش خود را بیشتر کنند و بازاریابی قوی داشته باشند و بتوانند سهم بیشتری را از کالاهای صادراتی از مرز مهران به استان خود اختصاص دهند.

مهدوی پور افزود: چه بسا نیز بسیاری از کالاهایی که در استان ما تولید می شود کیفیت آنها بالاتر از دیگر استان ها است اما چون بازاریابی در این راستا بسیار ضعیف است سهم ما کمتر خواهد شد.

کد خبر 4405213

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد عراق مرز مهران مردم علیه احتکار ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد احتکار خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد

به گزارش صدای ایران،۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است/انتشار
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد