Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین همایش بانوی با فضیلت استادفاطمه خاموشی طاهایی(ره)، موسس مکتب نرجس و از بانوان فاضله حوزه علمیه کشور، طی فراخوان مقاله در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان برگزار می گردد.

به گزارش قدس آنلاین، نیره شایسته خوی درباره برگزاری نهمین همایش بانوی با فضیلت استادطاهایی گفت: مرکز پژوهشی مکتب نرجس (ع) در نظر دارد در راستای ارتقای سطح علمی طلاب در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان فراخوان مقاله  برگزار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موسسه علمی تحقیقی – مکتب نرجس با اشاره به محور های حوزه شیعه شناسی و سیرمعصومین (علیهم السلام) گفت: امت یا شهروند براساس قرآن و سیره، منظور و مصادیق آزادی مصادیق و شیوه های ابعاد کرامت انسانی، ابعاد آزادی اندیشه و حق بیان در سیره معصومین (علیهم السلام) از جمله های محور های این بخش بیان کرد.

وی افزود: نقد و بررسی ابعاد حقوقی دسترسی به هرگونه اطلاعات  براساس قرآن و سنت، شیوه های برخورد با اندیشه های مخالف دین و شبهه، مبانی و روش های ترویج اندیشه براساس قرآن وسنت و... از دیگر محورهای حوزه شیعه شناسی و سیره معصومین (علیهم السلام) بیان کرد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس درباره حوزه زن و خانواده در این همایش گفت: نقد و بررسی برابری شغلی زن و مرد، بررسی برداشت های مختلف از تبعیض جنسیتی، برابری جنسیتی و عوارض آن، برداشت های مختلف از حق مصونیت زنان و کودکان از تعرض و خشونت، خانه های امن، مزایا و مفاسدونقد و بررسی دامنه و ابعاد حقوقی خشونت علیه زنان و... از جمله محورهای این حوزه بیان کرد.

وی بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه هشتمین  همایش ارسال شد،   ادامه داد:  مقالات باید  دارای نوآوری و قلم نویسنده باشد و قبلا منتشر نشده باشد؛ ارجاعات، فهرست، منابع، چکیده، مقدمه و مشخصات کامل نویسنده همراه فایل باید ارسال شود.

گفتنی است علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا پایان شهریور ماه  ۹۷، به آدرس مشهد، تقاطع دانش غربی و آخوند خراسانی، مکتب نرجس ارسال نمایند، همچنین برای اطلاع بیشتر درباره نهمین فراخوان مقاله   همایش با نوی با فضیلت خانم طاهایی با شماره ۰۵۱۳۸۵۹۵۰۴۰ تماس حاصل نمایند.

منبع:حوزه

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حوزه علمیه مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود