Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه تلویزیونی ت.و.س روسیه، ایگور براتچیکوف گفت که احداث خطوط لوله سراسری نفت و گاز در دریای خزر مشروط به توافق پنج کشور ساحلی است.
وی که در چند سال اخیر با عنوان های معاون وزیر امورخارجه روسیه و رییس هیات این کشور در مذاکرات دریای خزر شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که روز 12 ماه اوت در اجلاس سران خزر در آکتائو قزاقستان امضا شد بطور مشروح موضوع احداث خطوط لوله در خزر تشریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ویژه وزارت امورخارجه روسیه گفت: در ماده 14 کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گفته شده است اگر طرح این خطوط با شرایط اکولوژیکی و معیارهای توافقنامه های بین المللی ازجمله کنوانسیون و پروتکل های الحاقی به آن مطابقت داشته باشد، کشورهای ساحلی خزر می توانند در این زمینه اقدام کنند.
طرح خط لوله گاز ترانس کاسپیسک یا ترانس خزر، طرحی است که بر اساس آن خط لوله گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان کشیده می شود.
وزارت امور خارجه روسیه علاوه بر سفرای ثابت در کشورهای مختلف، سفیرهای ویژه دارد که بدون استقرار در کشوری خاص امور محوله را در یک منطقه جغرافیایی یا چند قاره انجام می دهد که به این فرد سفیر ویژه گفته می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خط لوله نفت و گاز دریای خزر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت