Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از مردم ولایت فراه در غرب افغانستان در اعتراض به ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از سوی دولت کابل، تظاهرات کردند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گفته می‌شود که اخیرا دولت افغانستان در اقدامی بی‌سابقه واردات مواد نفتی، سیمان، آهن آلات و کاشی از ایران به این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از مردم ولایت فراه در غرب افغانستان در واکنش به این موضوع دست به تظاهرات زدند و خواستار لغو ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی به این کشور شدند.

معترضان با تجمع در جاده اصلی مقابل استانداری ولایت فراه، هشدار دادند که اگر دولت درباره این مسئله تجدید نظر نکند آنها بزرگراه هرات-قندهار را که از مسیر این ولایت می‌گذرند را مسدود خواهند کرد.

آنها تصریح کردند که دولت افغانستان با این اقدام میلیون‌ها افغانی به تاجران این کشور ضرر وارد کرده است و تاجران نیز در برابر این اقدام دولت آرام نخواهند نشست.

«شاه محمود نعیمی» عضو شورای ولایتی فراه به «سلام‌وطندار» گفت: ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی؛ جفا در حق مردم فراه است، دولت به جای اعمال محدودیت با فساد مالی مبارزه کند.

اعتراضات مسالمت آمیز اعمال محدودیت بر واردات کالاهای ایرانی از گذرگاه «ابونصرفراهی» در ولایت فراه امروز نیز کماکان ادامه دارد.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه تصریح کرد که وضع محدودیت بر اقلام وارداتی از ایران به درخواست دولت مرکزی صورت گرفته است، اداره محلی تنها می‌تواند خواست مردم این ولایت را به دولت مرکزی انتقال دهد.

اخیرا ارگ ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه به وزارت دارایی این کشور در فراه دستور داده است تا از 25 شهریور ماه سالجاری واردات سیمان، کاشی، آهن آلات و مواد نفتی از ایران را متوقف کنند.

گفته می‌شود که واردات کالاهای ایران از گذرگاه مرزی ولایت فراه به دلیل فساد مالی مسئولان مرزی در این ولایت و اخذ مالیات توسط مخالفان مسلح دولت صورت گرفته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه