Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@00:16:58 GMT

محرم، از ظروف گیاهی و شیشه‌ای استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۱۰۴۴

محرم، از ظروف گیاهی و شیشه‌ای استفاده کنیم

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از عزاداران حسینی خواست از ظروف گیاهی و شیشه‌ای استفاده کرده و ظروف مصرف‌شده را از محل جمع‌آوری کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اهمیت خودداری عزاداران حسینی از رها کردن ظروف یکبار مصرف در معابر را نکته محیط زیستی محرم امسال عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه در این زمینه می‌توانند نقش موثری داشته باشند این در حالی است که خود مردم می‌توانند با استفاده از ظروف شیشه‌ای و گیاهی سلامت خود و شهر را به خصوص در ایام سوگواری سالار شهیدان ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمردان افزود: یکی از مسائل مهم، جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف بعد از برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام توسط هیئت‌های عزاداری است، که در این زمینه نیز بایستی اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا ظروف مصرف شده، با همکاری هیئت‌ها و عزاداران از محل جمع‌آوری شود این در حالی است که ایجاد انبوهی از این ظروف در معابر شهری و اطراف حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری زیبنده شهر و این مراسم بزرگ مذهبی و دینی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر شرایط تولید پلاستيك‌های تجزیه‌پذیر دوستدار محیط زیست و همچنین ظروف گیاهی فراهم گردیده و جا دارد مردم عزیز و عزادار در مراسم عزاداری و پخش نذورات از این ظروف به جای ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی استفاده نمایند.

پورمردان خاطر نشان کرد: متاسفانه ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی پس از رها شدن در طبیعت سال‌های طولانی بدون تغییر باقی مانده و منابع آب و خاک را آلوده می‌نمایند، علاوه بر آن سوزاندن غیر اصولی این مواد در محیط، گازهای بسیار خطرناکی ایجاد می‌نماید.

وی در پایان افزود: هم اکنون بسیاری از تشکل‌های مردمی و علاقه‌مندان به محیط زیست نسبت به رعایت این موضوع حساسیت بالایی داشته و به ترویج استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر کمک می‌نمایند. بدیهی است این جریان فرهنگی در مراسم فراگیر و همگانی عزاداری امام حسین علیه السلام می‌تواند به یک فرهنگ عمومی مبدل شود.

در همین زمینه: توصیه‌های زیست محیطی به عزاداران حسینی پخش نذری را بدون ظروف پلاستیکی انجام دهیم آیا پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر، پایان آلودگی‌های پلاستیکی هستند؟ مصرف مواد پلاستیکی در آذربایجان غربی افزایش یافته است بیشتر ظروف پلاستیکی مواد غذایی قابل بازیافت نیستند می‌توانیم به نایلکس‌ها "نه" بگوییم؟ پلاستیک را نباید در معابر و آبراه‌های عمومی ببینیم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از امروز تا ۹ اردیبهشت «هفته زمین پاک» نام گذاری شده است گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار هفته زمین پاک است. 
سمانه قربانی با اشاره به اینکه استفاده از پلاستیک برای محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد، گفت: طبق مطالعات انجام شده پلاستیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در خاک تجزیه شود. 
وی با بیان اینکه پلاستیک بازیافت نمی‌شود، افزود: با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک و جایگزینی ساک دستی‌های پارچه‌ای می‌توان محیط زیست پاکی داشت. 
رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ممنوعیت توزیع پلاستیک رایگان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: توزیع ساک دستی‌های پارچه‌ای یکی از ویژه برنامه‌های است که در هفته زمین پاک در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی و نوجوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: در همین زمینه محیط زیست گیلان، مبانی حفاظت از محیط زیست را در سطح برخی از مدارس استان اجرایی کرده است.

دیگر خبرها

  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • ما ریشه در زمین داریم