Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان مک لاگلین در حالی این توییت را در صفحه شخصی خود قرار داده که رئیس جمهوری آمریکا اخیرا از جان کری وزیر خارجه دولت اوباما به خاطر دیدارهایش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از حروج از وزارت خارجه انتقاد کرده است.

«جان کری»با رد انتقادهای دولت«ترامپ» تاکید کرد که دیدارهای او با مقام های خارجی کار عجیبی نیست و هیچ اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال سخنگوی جان کری نیز در بیانیه ای گفت: کری با همتایان سابق خود در سراسر جهان در تماس است همانطور که همه وزیران خارجه سابق این کار را می کنند وهیچ رازی از دولت فعلی پنهان نمانده است.هیچ چیز عجیبی در دیدار دیپلمات های سابق با همتایان خارجی وجود ندارد چه رسد به اینکه نامودبانه یا نامناسب باشد.چیزی که نامودبانه وبی سابقه بوده این است که تریبون وزارت خارجه برای نمایش های سیاسی به سرقت برود.

کری نقش مهمی در توافق هسته ای دولت قبلی آمریکا داشت؛ توافقی که ترامپ با اعلام خروج آمریکا از آن جنجال آفرید.

کری هفته گذشته در یک گفتگوی رادیویی گفت که از زمان خارج شدن از وزارت خارجه سه یا چهار بار با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است تا درباره برنامه هسته ای ایران و سایر موضوعات بحث کند.

ترامپ وزیر امور خارجه دولت اوباما را متهم کرده که دیدارهای غیرقانونی برگزار کرده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز با نکوهش اقدام کری در دیدار با مقامات ایرانی، گفت: این کارها با سیاست خارجی رئیس جمهوری فعلی آمریکا تطابق ندارد.

در همین حال جو بایدن معاون باراک اوباما نیر روز یکشنبه به تارنمای آمریکایی هافینگتون پست اعلام کرد که با اوباما توافق کرده بودند تا مدتی سکوت کنیم و به دولت کنونی فرصتی دهیم تا در نخستین سال روی کار آمدنش کشور را اداره کند. اما دیگر سکوت جایز نیست.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران جان کری دولت وزیر خارجه وزیر خارجه آمریکا سیا پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم

جنبش حماس با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و تلاش وی برای اینکه جنبش حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق معرفی کند، محکوم می‌کنیم.

این بیانیه افزود اظهارات بلیکن هیچ  ارتباطی با واقعیت ندارد و مغایر با حقیقتی است که تاکید می‌کند حماس بارها برای تسهیل دستیابی به توافق انعطاف پذیری از خود نشان داده است.

حماس در این بیانیه تاکید کرد همچنان بر خواسته‌های خود(شروط) تاکید می‌کنیم که شامل آتش بس دائمی، عقب نشینی نظامیان رژیم اشغالگر و بازگشت آوارگان به منازلشان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود