Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان یک بار دیگر در مورد بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز : نشست رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه این بار بدون حضور ایران صورت می‌گیرد. اردوغان می‌کوشد، مانع حمله سوریه و متحدانش به ادلب شود.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نگران است که حمله گسترده‌ی ارتش بشار اسد با پشتیبانی روسیه به ادلب باعث گریز انسان‌های زیادی شود که برای نجات جان خود به ترکیه پناه خواهند برد و این کشور را با موج تازه آوارگان روبرو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان قرار است امروز دوشنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) در این راستا با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کند. ملاقات و رایزنی رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه که در سوچی خواهد بود، بدون حضور ایران انجام خواهد گرفت.
آنکارا که گفت‌وگوهای متعددی با روسیه برای جلوگیری از حمله ارتش سوریه به ادلب انجام داده، تاکنون بارها اعلام کرده که خواستار برقراری آتش‌بس در این استان است.
اردوغان و پوتین در کنفرانس سه‌جانبه تهران که در آن حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز حضور داشت، نتوانستند در مورد برقراری آتش‌بس در ادلب به توافق برسند. دیدار رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه گامی دیگر در راه رسیدن به راهحلی مسالمت‌آمیز است.

مولود چاووشاوغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز جمعه گذشته ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) خبر دیدار سران ترکیه و روسیه را اعلام کرده و کاخ کرملین نیز این خبر را تایید کرده بود.
اختلاف نظر ترکیه و روسیه در سوریه این خطر را در پی دارد که باعث رویارویی نظامیان دو کشور در این منطقه شود. 
روسیه از نیروهای ارتش دولتی سوریه پشتیبانی می‌کند؛ نیروهایی که استان ادلب را در محاصره خود دارند و آماده حمله زمینی و هوایی برای آزادسازی این استان از دست شورشیان مستقر در آن هستند.
ترکیه که از شورشیان سوریه در مقابل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، حمایت می‌کند در نشست تهران که روز جمعه ۱۶ شهریور برگزار شد، خواستار برقراری آتش‌بس در ادلب شده بود. ایران و روسیه اما بر آزادی کامل ادلب تاکید کرده بودند.
به نوشته دویچه وله، پوتین در نشست پیشین رسما خواستار آزادی کامل منطقه ادلب از دست شورشیان شده و "وظیفه اصلی و عاجل در شرایط کنونی را راندن نیروهای تروریست از منطقه ادلب" خوانده بود. او تصریح کرده بود: «حضور تروریست‌ها در این منطقه تهدیدی است مستقیم برای شهروندان سوریه و همچنین برای ساکنان سراسر منطقه».
استان ادلب در شمال غربی سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و بزرگ‌ترین منطقه تحت تسلط شورشیان است که اغلب آنها را گروه‌های افراطی تشکیل می‌دهند.
ادلب گرچه به خاطر ساختار روستایی خود از نظر اقتصادی اهمیت چندانی برای سوریه ندارد، اما این استان در مسیر اتوبانِ دو کلان شهر دمشق و حلب قرار دارد و از نظر راهبردی و اقتصادی برای سوریه بسیار پراهمیت است.
سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادگر تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که در صورت حمله فراگیر به ادلب شدیدترین فاجعه انسانی به وقوع خواهد پیوست که از آغاز این جنگ هفت‌ساله تاکنون نظیر نداشته است.
کد خبر: ۵۴۵۹۹۲ تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان بحران سوریه روسیه ترکیه استان ادلب بشار اسد ایران و سوریه آوارگان سوری مهاجران حسن روحانی شورشیان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

رئیس جمهور ترکیه گفت که فعلاً چیزی برای ما روشن نشده است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اظهارات متفاوتی وجود دارد، ایران نیز چنین است و دیدگاههای متفاوتی را منتشر می کند. یعنی موضوع شفاف نیست.

وی افزود: در این خصوص یک بیانیه روشن نیست. درباره بیانیه های ایران نمی توانیم بگوییم که درست می گوید، درباره اسرائیل هم که اصلاً نمی توانیم بگوییم درست است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آمریکایی ها نیز اظهارات متفاوتی در این خصوص دارند. مهمتر از همه اینکه در بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می بینیم که آمریکا خود را در کنار اسرائیل قرار داده است در حالیکه همه در کنار فلسطین هستند. البته ما انتظاری غیر از این نداشتیم.

صبح امروز رسانه ها از وقوع حادثه ای در اصفهان خبر دادند که بر اساس آن چند پهپاد در نزدیکی تاسیسات هسته ای اصفهان مورد هدف قرار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اتفاق را به گردن نگرفته اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهونیستی در توییتی این رویداد را ضعیف توصیف کرده بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند