Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@07:34:39 GMT

کارگران سهامدار ایران پوپلین رشت تجمع کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۱۴۰۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بازنشسته ایران پوپلین که تعدادشان ۲۰۰ نفر گزارش شده است، علت برگزاری این تجمع را اعتراض به عملکرد سهامداران عمده کارخانه عنوان کردند.

کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت که همگی‌ در حال حاضر بازنشسته شده‌اند، مدعی‌ هستند از سهامی که از سال ۶۷ به کارگران واگذار شده؛ هیچ سودی به آن‌ها پرداخت نشده است و سهامدار عمده در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یکی از کارگران بازنشسته، در سال ۶۷، سهام کارخانه ایران پوپلین (تولیدکننده انواع پارچه‌های پیراهنی، روپوشی، چادری، ملحفه‌ای و پرده‌ای) از سوی وزارت صنایع دولت وقت در میان خریدار بخش خصوصی، دولتی و بیش از ۱۱۶۰ کارگر شاغلی که از آن زمان تاکنون در این واحد صنعتی بازنشسته شده‌اند، تقسیم شده است.

این کارگران سهامدار در ادامه افزودند: در حال حاضر سهامداران این کارخانه؛ شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی و مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی، شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملت و صادرات .. و سایر افراد با تعدادی سهام جزء هستند.

به گفته آنها، کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین بیش از ۲۵ سال است سهامدار این کارخانه هستند اما طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده‌اند.

در عین حال آنان مدعی‌اند؛ بخش زیادی از ماشین‌آلات قابل استفاده ایران پوپلین اخیرا بدون اطلاع کارگران سهامدار به بهانه مستهلک بودن به فروش رسیده است.

آنان با اشاره به بی‌توجهی مدیریت کارخانه جهت پرداخت سود سهام تصریح کردند: هر موقع برای دریافت سود سهام  به کارخانه می‌رویم با اعتراض مدیریت کارخانه روبرو می‌شویم و ایشان در پاسخ به سوال ما می‌گوید طی ۲۵ سال گذشته کارخانه  ایران پوپلین سودی نداشته و متضرر بوده است.

به گفته آنها؛ این ادعا در حالی از سوی مدیرعامل ایران پوپلین مطرح می‌شود که این کارخانه دارای منابع سرشاری است و در سالهای گذشته افزایش سرمایه کارخانه و میزان سودهی آن از سوی مدیران سابق کارخانه گزارش شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تولید و بسته بندی ده‌ها تن مربای توت فرنگی در کارخانه (فیلم) فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • «کارخانه هیولاها» در تماشاخانه ایران‌مال!
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران