Web Analytics Made Easy - Statcounter

توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور، به عزاداران امام حسین(ع) در یک پست اینستاگرامی، علاوه بر برانگیختن واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی و فعالان فرهنگی و سیاسی نیشابور، موجب اعتراض هیآت مذهبی و عزاداران ابا‌عبدالله الحسین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر نیشابور و مدیرمسئول هفته‌نامه اصلاح‌طلب خیام نامه با انتشار مطلبی علیه عزاداری امام حسین(ع) باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی، عزاداران و عاشقان اهل‌بیت علیه‌السلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مهرداد، سخنگوی شورای شهر نیشابور در نظری زیر پست اینستاگرامی فردی به نام امیر که مداحی محمود کریمی را به مناسبت محرم منتشر کرده بود، نوشت: " اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟"

تحمیق در لغت‌نامه دهخدا به معنای احمق خواندن، به حماقت نسبت کردن کسی را، نسبت حماقت به کسی، کسی را احمق خواندن و با لفظ مستعمل و کسی را به حمق نسبت دادن معنی شده است.

اما برخی مردم در ذیل همان پست و در جواب این کامنت پاسخ‌های زیادی به او داده‌اند.

اکانتی با عنوان بهزاد وینر نوشت: دم گنده لات محلمون گرم که نه تحمیقش کردم نه وادارش کردم که بیاد هیئت، اما امان از روزی که آدم حریت نداشته باشد.

همچنین حجت منصوبی پاسخ داد: تحمیق ترفند شما و امثال شماست آقای مهرداد، فکر نکن که بچه هیئتی از جایگاه شغلیت ترسی داره.

سید کمال موسوی نیز نوشت: هزار و چهارصد سال است که می‌خواهند دستگاه سیدالشهدا را به هم بریزند و هر سال با یک شبهه جدید هر سال به یک موضوع جدید در دستگاه سیدالشهدا می‌پرند اما دستگاه سیدالشهدا سال‌هاست پابرجا مانده.

سید علی بهشتی نیز نوشت: ضربه‌ای که امام حسین (ع) از منافقین خورد از کفار نخورد.

فرشید خباززاده در ذیل همین کامنت نوشت: میگن وقتی آدم از میوه ممنوعه خورد عریان شد و زشتی هاش نمایان شد، شما گندم کجا را خوردی آقای مهرداد!

محمد صفرپنج در پاسخ به کامنت وی نوشت: آقای مهرداد با این کامنتشان علاوه بر بی‌ادبی به امام حسین علیه‌السلام و عزاداران امام حسین (ع)، ایشان به‌تمامی معصومین و بزرگانی که مردم را به عزاداری تشویق و ترغیب نموده‌اند اهانت و توهین نموده است. در یک پست یک‌خطی با این حجم از توهین تنها از یک انسان حقیر و تحمیق شده برمی‌آید.

 

اما از دیروز پست‌ها و استوری های فراوانی فضای مجازی نیشابور را در برگرفته است به‌نحوی‌که هشتگ #تفاله_های_عاشورای88 در سطح شبکه‌های مجازی و ارتباطی به وفور به چشم می‌خورد.

در توییتر نیز برخی کاربران به این هشتگ واکنش نشان داده اند به نحوی که فریده سلطانی پور نوشت: قوه قضایه سکوت مرگ گرفته است، همچنین هفشتگ عنوان داشت: وقتی که سرکرده شان از کربلا درس مذاکره می‌گیرد، از نوچه‌ها چه انتظاری؟

ماری خانم نیز در باره این موضوع نوشت: یعنی اینقدر وقیح شدن که به امام حسین(ع) توهین میکنن! اقعا سکوت دستگاه قضاییه تا کی ادامه خواهد داشت؟

حال باید دید مسئولین ناظر بر عملکرد اعضای شورای شهر و دادستانی استان خراسان رضوی چه واکنشی نسبت به این توهین علنی به عزاداران امام حسین (ع) و توصیه‌کنندگان به عزاداری برای امام حسین (ع) خواهند داشت.

 

واکنش هیآت مذهبی به اهانت عضو شورای شهر نیشابور به عزاداران حسینی

کانون بسیج مداحان و هیآت مذهبی شهرستان نیشابور با انتشار بیانیه ای نسبت به اهانت عضو شورای شهر نیشابور به عزاداران حسینی واکنش نشان دادند و امروز نیز با تجمع در مقابل ساختمان شورا خواستار برکناری وی هستند.

در این بیانیه‌ آمده است: یک بار دیگر یک "اصلاح‌طلب" پرده از چهره حقیقی خود برداشته و با اهانت به عزاداری امام حسین (ع) نشان داد، موضع‌گیری‌های ضد اسلامی برخی از هم‌مسلکان سیاسی‌اش در سالیان اخیر، نشئت‌گرفته از ذات ضد اسلامی آنهاست و سکوت و حتی دفاع از توهین به ساحت امام حسین(ع) در عاشورای ۸۸ نه‌تنها فقط توسط "منافقین" انجام‌شده بلکه با حمایت فکری و تئوریک برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همراه بوده است.


سریال وقاحت برخی از اصلاح‌طلبان آن‌قدر دنباله‌دار است که اگرچه قبح‌شکنی آنان در عاشورای ۸۸ با طوفان خروش مردمی در ۹ دی پاسخی دندان‌شکن گرفت؛ اما باز هم روحیه لیبرالی و ضد اسلامی آنان هرازگاهی نمایان می‌شود و دم خروس‌شان بیرون می‌زند.

در اقدام تازه و منحوس، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیشابور رضا مهرداد به تمسخر عزاداری برای امام حسین(ع) پرداخت و گفت اگر امام حسین علیه‌السلام نبود چگونه مردم را تحمیق می‌کردید. یعنی مردم با نادانی در مجلس عزاداری امام حسین علیه‌السلام حضور می‌یابند.!!!!

اهانت بی‌سابقه این چهره اصلاح‌طلب، که در امتداد سلسله فکری جماعت مخالف با "حاکمیت اسلام در جامعه" صورت گرفت، نشان داد که توهین به امام حسین(ع) در عاشورای ۸۸ از سوی برخی حامیان موسوی و کروبی، اتفاقی بدون برنامه قبلی نبود و لازم است تا همیشه ملت شهیدپرور ایران نسبت به تحرکات پنهان و آشکار برخی از اصلاح‌طلبان بر ضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی هوشیار باشند.

وقتی توهین‌کنندگان به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ «مردم خداجوی» خوانده شدند، دیگر ارجاع دادن این فرد معلوم‌الحال به توصیه‌های اهل‌بیت(س) در تأکید بر برپایی عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) امری بیهوده می‌نماید... و چه تناقضی از این بالاتر که کسانی خود را مدعیان خط امام(ره) و انقلابی سوپر دولوکس بنامند اما طرفدار نظریه "جدایی دین از سیاست" باشند و در گوش‌شان فرو نرود که همان امام خمینی(ره) که سنگش را به سینه می‌زنند تا از نمد محبوبیتش در بین توده‌های مردم برای خود کلاهی ببافند معتقد بود که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است."

رضاخان نیز تمام تلاش خود را کرد تا همین هیئات و عزاداری‌ها و اشک ریختن‌ها برای سیدالشهدا(ع) را به تعطیلی بکشاند و به خیال خامش برای همیشه جریان زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین(ع) را از میان بردارد. باید از این جماعت مدعی دین‌داری پرسید که چرا رضاخان به سراغ موضوعات دیگر نرفت و همه تلاشش این بود که جلسات روضه‌خوانی‌های حسینی را به تعطیلی بکشاند؟ مگر چه اثری در این مراسم سیاسی ـ معنوی دیده بود که مانع از برگزاری آن می‌شد؟

بد نیست منکران و ساده‌اندیشان به نتیجه اقدامات رضاخان نیز نگاهی بیندازند و از سرنوشت تاریخی مقابله او با دستگاه الهی اباعبدالله الحسین(ع) درس عبرت بگیرند.

گزافه نبود اگر سخن با آیه استرجاع شروع می‌شد. باید با گفتن "انالله و انا الیه راجعون" و چشمی گریان، طلب مغفرت کنیم و پناه ببریم از شر شیاطین جن و انس به پروردگار بزرگ و تبری بجوییم از عمل شنیعی که در توهین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) انجام شد...لذا پیرو فرمایشات امام خامنه‌ای حفظه الله ضمن پرهیز از هرگونه تجمع غیرقانونی که هدف این جماعت برای حاشیه‌سازی و مظلوم‌نمایی است از مسئولین قضایی و اطلاعاتی شهرستان تقاضا داشته به وظیفه ذاتی خود عمل نموده تا هرکسی به خود اجازه ندهد عقاید دیگران را به سخره گرفته و به مقدسات و شعائر دینی توهین نماید و در غیر این صورت امت حزب‌الله آتش به اختیار به این توهین پاسخ خواهد داد.

والسلام علی من اتبع الهدی
محرم الحرام 1440 هجری قمری
کانون بسیج مداحان و هیآت مذهبی شهرستان نیشابور

 

یادداشت اعتراضی یکی از فعالان سیاسی و فرهنگی نیشابور؛
وقتی حسین(ع) را نشناسی، شعار آزادی سرگرمت می‌کند

پس از این توهین یکی از فعالان سیاسی و فرهنگی نیشابور نیز با انتشار یادداشتی اعتراض خود را اعلام کرد و نوشت: سخنگوی شورای شهر مطلبی را در فضای رسمی مجازی خود مطرح کرده بود که اگر جریان متدین و مذهبی امام حسین(ع) را نمی‌داشتند با چه چیز می‌خواستند مردم را تحمیق کنند و به تعریفی به حماقت بکشانند.

شوربختی و بیچارگی طیف مدعی آزادی آنجاست که باور دارند، هر کس حسین(ع) را و تدین و مذهب را برگزیند از روی آزادی خویشتنش نبوده و از سر حماقت این رویکرد حسینی را پذیرفته است.

اما ایشان نمی‌دانند که اصول اندیشه ما این است آنکه در جریان آزادی‌خواهی حسین(ع) را برنگزیند در حقیقت شعار آزادی او را سرگرم نموده و ره به‌جایی نبرده است. حسین(ع) سراسر اندیشه و عقلانیت سرخ است و اگر جز این بود باید در جهان کسی را می‌یافتی که با الگوی یزید به مقام آزادگی دست‌یافته باشد!

درحالی‌که «ماندلا» بارها گفته است اگر حسین(ع) نبود من تسلیم شده بودم و «گاندی» و «چگورا» نیز حسین(ع) را مقتدا داشته‌اند! به‌راستی اگر علی(ع) سراسر اندیشه نبود چرا باید نامه او به مالک در سازمان ملل می‌درخشید و خبری از دشمنان او از معاویه و نهروانیان تا عمروعاص در میان اندیشمندان جهان نبود! اینان نمی‌خواهند بپذیرند اگر آزادی انسان به انتخاب حسین(ع) نیانجامد راه به هیچ جا نبرده است و سرگرمی و اسارت در عادات دنیایی را به همراه آورده است.

آنکه در آزادی به حسین(ع) نرسید در میان شقی‌ترین انسان‌ها از صهیونیسم تا لیبرالیسم و همسوئی با وهابیت دست‌به‌دست خواهد شد و همواره از او سواری خواهند گرفت درحالی‌که مدام شعار آزادی را نشخوار می‌کند! چه گواهی روشن‌تر از آنکه امروز آزادی‌خواهانی این‌چنین در مدار دیکتاتوری و استعمار مدرن چنان پیش می‌روند که با داعشیان در یک صف ایستاده‌اند! آیا عاشورا جز این بود که شمر و عمر سعد قاری قرآن در کنار حرامزاده‌های شامی و رباخواران و زنا پیشه گان در مقابل حسین(ع) ایستادند؟

تاریخ را عاشورا به هماورد خواسته و معیار شعار انسانیت تنها در ارادت و عشق به امام حسین(ع) و ایستادگی در مقابل ظلم و طاغوت زمان است.

جواد زروندی، فعال فرهنگی و سیاسی

تا این لحظه، برخی اخبار رسیده از درخواست امام جمعه نیشابور از مراجع قضایی مبنی بر تعلیق عضو اهانت‌کننده شورای شهر به عزاداران حسینی از سمت‌های اجرایی تا زمان رسیدگی به جرم حکایت دارد.

شورای شهر نیز در بیانیه‌ای رسمی، عنوان سخنگویی شورای شهر برای این فرد را مربوط به دوره یکساله اول دانسته و عنوان کرده در سال دوم شورا این فرد عهده‌دار سمت سخنگویی نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی