Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت بهداشت ، درمان و پزشکی دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت را در این دانشگاه راه اندازی می کنند .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مدیرکل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر روز دوشنبه در نشست راه اندازی دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت در مرکز رشد (برج فناوری ابن سینا ) این دانشگاه گفت: مقدمات ایجاد دفتر فراهم‌شده و می‌توان با کمک آن فناوری ها را تبدیل به محصول کرده و روی آن سرمایه گذاری کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالک نادری افزود: در این چارچوب، تعاملاتی با مجموعه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی آغاز و با توجه به وجود رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی کبیر، ارتباطات خوبی با مجموعه بیمارستان های علوم پزشکی برقرار شد اما نیاز بود که این همکاری ها منجسم و هدفمند باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان این که توسعه فناوری های سلامت بدون جضور مهندسان امکان پذیر نیست، اظهار داشت: سیستم های هوشمند ، کنترلی و پیشنهادها در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند و طراحی، تولید و کاربرد اینها میسر است.
حمیدرضا مقیمی یادآوری کرد: بعد از تاسیس مدیریت های فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی بویژه دانشگاه شهید بهشتی بحث بر سر این موضوع بود که خود را به دانشگاه فنی و مهندسی نزدیک تر کنیم با توجه به سوابق دانشگاه صنعتی امیر کبیر، تفاهم نامه هایی در این ارتباط امضا و همایش های مشترکی نیز برگزار شد.
وی افزود: در پی این تفاهم نامه و همایش های مشترک مقرر شد دفتر و مرکز فناوری مشترک و یا کانون همبستگی مشتمل بر رشته های علوم پزشکی و فنی و مهندسی ایجاد شود.
مقیمی افزود: با تاسیس این کانون، می توان در تعامل مهندسان و همکاران حوزه سلامت در تاسیس شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و اجرای پروژ ها و مشکلات در نقل و انتقالات مالی همکاری داشت. این مساله در جلساتی با معاونان وزارت بهداشت و درمان و جلسات دیگر با روسای دانشگاه مطرح می شود.
مقیمی همچنین اظهار داشت: در نبود این دفتر هم می توان همکاری های بسیاری در پروژه های سلامت با دانشگاه صنعتی امیر کبیر داشت تا شرکت های دانش بنیان و دفاتر فناور در واحدهای ما مستقر شوند و در زمینه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت موفقیت های خوبی داشته باشیم.
در این نشست فناوری ها و محصولاتی که در مجموعه برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام شده به حاضران معرفی شد.
**6984**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه وزارت بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز استاد گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی ۷۰ سال گذشته یعنی از زمان تأسیس، موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های بزرگ صنعتی، ارتباط با صنعت و تربیت دانش آموختگان برجسته داشته است.
دکتر علیرضا رهایی افزود: دانش آموختگان این دانشگاه هر کدام در اقصی نقاط کشور نقش آفرین بودند و توانستند مدیریت‌های بزرگی را شکل دهند و موفقیت‌هایی را برای بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کنند که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات استادان است.
وی ادامه داد: تلاش استادان در تربیت دانشجویان بسیار باارزش است؛ همچنان که در بیان بزرگان و رهبران ما در این زمینه نکات دقیقی گفته شده است.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است و نقشی پر رنگ‌تر از نقش خانواده و پدر و مادر دارد؛ یا در بیانی دیگر که می‌فرمایند: اگر همه آفرینش برای معلم درود می‌فرستد برای این است که معلم علم را در اختیار متعلّم قرار می‌دهد.
رهایی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به همت استادان منشاء کار‌های بزرگی در کشور است به طوری که در هفته جاری میزبان معاونت علمی بودیم و موافقت‌نامه‌ تحقیقاتی بزرگی امضا شد و همچنین موافقت‌نامه‌ دیگری برای به دست گرفتن طرح تحقیقاتی در حوزه دریا و مهندسی دریا قطعی شد.
وی تأکید کرد: تقریباً ما هر هفته درگیر چنین برنامه‌هایی هستیم، اما پیشرفت و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیازمند همکاری و تلاش استادان است.

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا