Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته یک روزنامه آمریکایی «دونالد ترامپ» امروز دوشنبه تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالا‌های چینی را اعلام می‌کند.

خبرگزاری مهر: روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده که در ادامه جنگ تجاری آغاز شده میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امروز دوشنبه اعمال تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالا‌های چینی را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا چینی شامل محصولات مختلف تکنولوژی اینترنتی، الکترونیکی، کالا‌های مصرفی و ... خواهد بود.

بر اساس گفته‌های منابع آگاه، میزان افزایش تعرفه حدود ۱۰ درصد خواهد بود. این در حالی است که آمریکا قبلا در نظر داشت ۲۵ درصد افزایش تعرفه بر این کالا‌ها اعمال کند.

در همین زمینه خبرگزاری رویترز گزارش داده که مقامات کاخ سفید برای اظهارنظر در دسترس نبوده‌اند، اما سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته بود: «بدیهی است که آمریکا علیه تجارت ناعادلانه با چین اقداماتی انجام دهد. ما چین را تشویق می‌کنیم تا به نگرانی‌های طولانی‌مدت ما در رابطه با تجارت دوجانبه توجه کند و اقدامات لازم را انجام دهد».

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار آمریکا، تراز تجاری این کشور طی هفت ماه گذشته حدود ۲۲۲.۵ میلیارد دلار به نفع چین بوده که نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش ۹ درصدی هم داشته است.

آمریکا از چین می‌خواهد که ۳۷۵ میلیارد دلار اختلاف تراز تجاری سالانه با ایالات متحده آمریکا را کاهش دهد.

بر خلاف دیدگاه وزیر خزانه‌داری آمریکا در رابطه با لزوم گفتگو‌های بیشتر با چین، ظاهرا ترامپ تصمیم گرفته است که افزایش تعرفه‌ها علیه کالا‌های چینی را اعمال کند.

اگرچه قرار است ترامپ فرمان افزایش تعرفه‌ها علیه کالا‌های چینی را امضا کند، اما زمان دقیق اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست.

چین قبلا نسبت به افزایش تعرفه‌ها هشدار داده و گفته بود که این اقدام را تلافی می‌کند.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا حتی آماده است تعرفه واردات ۲۶۷ میلیارد دلار کالا‌های دیگر چینی را افزایش دهد و بدین ترتیب، بیش از نیم تریلیون دلار از واردات آمریکا از چین شامل افزایش تعرفه خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تعرفه چین ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها