Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@05:43:39 GMT

اردبیل به عنوان برند گردشگری مذهبی کشور معرفی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۲۸۶۷

اردبیل به عنوان برند گردشگری مذهبی کشور معرفی شود


     به گزارش خبرگزاری تقریب، نادر فلاحی صبح امروز در جلسه بررسی توسعه گردشگری مذهبی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی و شکل‌گیری حکومت صفوی و تحولات پس از آن در استان اردبیل، این منطقه به عنوان مهد گردشگری مذهبی در کشور به شمار می‌رود که این یک فرصت عظیم برای استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به خدمات شاه اسماعیل صفویه بیان کرد: حکومت شیعی که توسط شاه اسماعیل صفوی در کشور به رسمیت شناخته شد خواستگاه آن استان اردبیل بوده و نقش این استان و نیز خدمات شاه اسماعیل در انسجام کشور و ترویج حکومت شیعی غیر قابل انکار و تحسین‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل از گذشته به دارلارشاد و دارالامان معروف است، گفت: وجود مجموعه تاریخی و بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل نمادی از خدمات خاندان صفوی در انسجام کشور و شکل‌گیری حکومت شیعی است که این مجموعه سالانه گردشگران زیادی را از کشور‌های مختلف به این استان می‌کشاند.

فلاحی با اشاره به آئین‌های مذهبی ریشه‌دار و چند صد ساله در اردبیل به ویژه در ایام محرم تصریح کرد: سابقه تاریخی اردبیل سبب شده تا چنین آئین‌هایی در استان شکل بگیرد به طوری که عزاداری محلات شش گانه و مجموعه بازار تاریخی اردبیل شهرت جهانی داشته و نیز آئین طشت‌گذاری با قدمت ۶۰۰ ساله از آئین‌های شاخص استان بوده که سبب جذب گردشگران به منطقه در این ایام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از حضور سالانه هزاران گردشگر در استان اردبیل برای حضور در مراسم مذهبی و عزاداری‌های ماه محرم خبر داد و افزود: باید در راستای معرفی آئین‌های تاریخی و ریشه‌دار استان در سطح گسترده نهاد‌های فرهنگی استان تلاش اساسی داشته باشند تا بتوانیم اردبیل را به عنوان برند گردشگری مذهبی کشور مطرح کرده و معرفی کنیم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • رونمایی از گواهینامه ثبت رویداد «بیل‌گردانی» در تقویم گردشگری
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد