Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین فرائض الهی است و بزرگترین منافع بشری نیز در آن وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار بانوان کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: از خودم و جامعه این سوال را دارم که چه‌طور است که ما ریزترین مسائل مربوط به دنیا را در بخش‌های مختلف به خوبی متوجه می‌شویم اما اگر همان مسئله مربوط به انسانیت و خدا باشد متوجه نمی‌شویم؟ 

  وی با بیان اینکه ما اگر انسان‌های تیزهوشی باشیم باید مسائل مربوط به خدا و قیامت را بفهمیم، افزود: همچنین اگر انسان‌های کندذهنی هستیم پس نباید این همه مسائل مربوط به دنیا را می‌فهمیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در عالمی هستیم که همه اموری که با آن سروکار داریم، مشهود است، گفت: اگر چنانچه یک نفر شیمیدان است هم او متوجه علم خود است و هم نظر او برای عموم مردم مشهود است و کاملا می‌فهمند.   آیت الله عبادی با اشاره به اینکه با دقیق‌ترین ابزار بایدها و نبایدها را کنترل می‌کنیم و مساوی در می‌آید با فلان محصول یا دارو، خاطرنشان کرد: پس آدم‌های فهمیده‌ای هستیم و مطابق نظر کارشناس کار می‌کنیم و قبول تمام این مسائل را علامت رشد می‌دانیم.   وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به جایگاه انسان کامل آفریده شده است، افزود: انسان برای اینکه اعمال، کردار، رفتار، اندیشه و اطاعت او ناب شود اسوه‌هایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارد و همه امور این دنیا مشهود به آموزش است تا او به انسانیت برسد اما وقتی به این مسائل می‌رسد، کند ذهن می‌شود.   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی گفته می‌شود 14 میلیون پرونده در دادگاه‌ها وجود دارد به این معنی است که ما اوضاع خوبی نداریم.   آیت الله عبادی تصریح کرد: این بداخلاقی‌های سیاسی، دزدی‌های اقتصادی و آلودگی‌های اجتماعی را ببینید، این‌ها نشان می‌دهد که ما متوجه هیچ چیز نیستیم.   وی با بیان اینکه افرادی هستند که ما را نصیحت می‌کنند اما ما متوجه نمی‌شویم، افزود: شهدای بسیاری در موضوع امر به معروف و نهی از منکر و به خاطر یک حرف که همه آن خیر بوده است به شهادت رسیده اند.   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک طرح گویا ، مختصر و مفید مطالب مربوط به انسانیت را باید به جامعه مخاطب منتقل کنیم، گفت: این همه وحشی‌گری با به اصطلاح متمدن بودن جبران نمی‌شود بلکه با اندیشه کردن به سرانجام می‌رسد.   آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان اندیشه است و انسانیت انسان در این شاخصها تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان متمدن انسانی است که از نظر اندیشه و بر اساس حکمت رشد کرده باشد.   وی با بیان اینکه از این فرصت ماه محرم و به برکت بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر استفاده کنید، افزود: مسائل انسانی را به گونه‌ای منتقل کنید که اگر این مسائل بیان نشوند همه جوامع انسانی از نظر حقوقی آسیب خواهند دید.   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر اخلاق فرد جامعه را فاسد می‌کند و ضررهای زیادی به جامعه می‌رساند این فرد محکوم است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در هر جامعه‌ای باشد و فرد قبل از هر قانون و قضاوتی پیش خود از اعمالش شرمنده باشد.   آیت الله عبادی با اشاره به اینکه استکبار، جنگ تحمیلی را در 8 سال برما تحمیل و شهرهای ما را ویران ساخت اما این ویرانی‌ها ساخته شد، خاطرنشان کرد: اما کسی که اندیشه‌اش فاسد شد را با هیچ هزینه‌ای نمی‌توان بازسازی کرد.   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین فرائض الهی است و بزرگترین منافع بشری نیز در آن وجود دارد.   وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: شما مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارید و عظم خود را دراین فریضه بزرگ جزم کرده‌اید و از سرزنش دیگران ترسی ندارید و در این راه سعی و کوشش می‌کنید.   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اجر و جایگاه کسانی که در دوران قبل از ظهور امام زمان(عج) برای حفظ انسانیت، کرامت و سالم نگه داشتن اندیشه او تلاش می‌کنند بالاتر و بیشتر از جایگاه آن‌هایی است که بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) خواهند بود و کمال تقوا را خواهند داشت.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها