Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط داشتن دو حادثه به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در بصره و همچنین تلاش برای حمله به سفارت کشورمان در پاریس گفت: در مورد این دو حادثه بنده موضع‌گیری داشته و مواضع‌مان را بیان کردم. تصورم این است که ارتباطی به صورت مستقیم میان این دو حادثه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله بصره و حمله به کنسولگری توسط عناصر مشخصی بود که تلاش داشتند در یک برهه خاص و با توجه به وضعیت عراق برای تاثیرگذاری روابط دو ملت و تحولات داخلی عراق استفاده کنند که خوشبختانه همان طور که پیش بینی می‌شد، استحکام روابط و شناخت دو ملت از یکدیگر اجازه نداد که به اهداف‌شان دست یابند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بیان کرد: مسئله پاریس هم موضوع دیگری است که توسط گروهک تروریستی صورت گرفت و ناکام ماند و نتوانستند به سفارت ورود کنند. البته صدماتی را به ساختمان سفارت وارد کردند که در این مورد به طور مستمر با جدیت با دولت فرانسه صحبت شد و اعتراضات صورت گرفت و آنها هم قول دادند که تمهیداتی را انجام داده و اقداماتی را در برخورد با متعرضین به عمل آورند. بنابراین این دو حادثه از یکدیگر جدا است.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد تصور من این است که رئیس‌جمهور امسال به مانند سال‌های گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت و در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بهرام قاسمی همچنین در مورد چگونگی حضور ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است یکی از محورهای آن ایران باشد و سطح حضور تهران در این اجلاس خاطرنشان کرد: پس از اتمام بررسی‌های لازم، نحوه حضور ایران در این جلسه اعلام خواهد شد.

وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حمله به سفارت ایران در یونان اظهار کرد : در حال حاضر اطلاعی از این موضوع ندارم و در جریان جزئیات این خبر نیستم.

قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با احتمال دیدار نخست وزیر ژاپن با حسن روحانی، رئیس‌ جمهور کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: این احتمال وجود دارد که چنین دیداری در نیویورک انجام شود. نمایندگی ایران در سازمان ملل در حال تنظیم دیدارهای دو جانبه رئیس‌ جمهور با همتایان خود از دیگر کشورها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. من در حال حاضر لیست این دیدارها را ندارم ولی این احتمال وجود دارد که چنین دیداری صورت بگیرد با توجه به اینکه در آن مقطع هیئت‌هایی از کشورهای مختلف برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می‌کنند.

قاسمی همچنین در مورد اخبار منتشر شده از سوی روزنامه کویتی الجریده در مورد دیدار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با یک مقام آمریکایی در عراق گفت: این خبر دروغ است و تکذیب می شود.

وی همچنین از روزنامه الجریده کویت به خاطر اخبار دروغی که در مورد ایران منتشر می‌کند انتقاد کرد و گفت: این روزنامه در تهران دفتر و نمایندگی ندارد ولی متاسفانه اخبار جعلی به نقل از دفتر خود در تهران در مورد ایران منتشر می‌کند که عموما این اخبار همان طور که اشاره کردم نادرست است.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کنسولگری ایران در بصره قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز پنجشنبه گزارش داده مقام‌های اسرائیلی درباره شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق اشتباه محاسباتی کردند.

طبق این گزارش به نقل از چند مقام آمریکایی که در بحث‌های سطح بالا بعد از حمله ایران مشارکت داشتند و همچنین یک مقام ارشد اسرائیلی که با آن‌ها هم نظر بود، «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند ایران پاسخ شدید نخواهد داد».

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از این که فقط چند دقیقه قبل از حمله دمشق مطلع شده بودند و اهمیت این حمله به آن‌ها منتقل نشده بود، عصبانی بودند.

دو مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند برنامه‌های حمله دمشق دو ماه قبل از انجام آن آغاز شد و بعد کابینه جنگ اسرائیل آن را ۲۲ مارس (سوم فرودین) تایید کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده که در اسناد داخلی اسرائیل که پاسخ‌های بالقوه تهران در آن ذکر شده، در هیچ یک از موارد حمله در مقیاسی که ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک انجام داد، پیش‌بینی نشده بود.

بر اساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا انتظار داشت که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت فلسطین اشغالی شلیک کند. در این گزارش آمده است که هفته گذشته آن‌ها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند که بعد مشخص شد آن هم اشتباه بوده است.

مقامات آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سوم آوریل با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل صحبت کرد. در این تماس، آستین شکایت کرده که حمله اسرائیل علیه ایران، نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار داد وعدم هشدار قبلی به آن‌ها فرصتی برای آماده شدن نداد.

کد خبر 845388 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است