Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز (دوشنبه 26 سنبله) در نشست شورای وزیران  گفت: زیر سوال بردن پیمان امنیتی با آمریکا، امنیت افغانستان را تأمین نمی‌کند و هیچکس حق فسخ این پیمان را ندارد.

وی بیان داشت: زیر سؤال بردن موافقتنامه امنیتی با امریکا و مطرح کردن آن به‌خاطر منافع «شخصی» به تامین امنیت کشور کمک نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اکثر نمایندگان مجلس افغانستان و برخی چهره‌های سیاسی از جمله حامد کرزی، رئیس جمهور پیشیین و متحدین سیاسی اش خواستار بازنگری در پیمان امنیتی با آمریکا شده اند.

عبدالله در حالی اعلام کرده است که هیچکسی حق فسخ پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن را ندارد که بر اساس فقره پنجم ماده ۹۰ قانون اساسی افغانستان، «تصدیق معاهدات و میثاق‌های بین‌المللی یا فسخ الحاق افغانستان به آن» از اختیارات مجلس است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله پیمان امنیتی کابل واشنگتن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم

رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل از همکاری‌های همیشگی کشورمان به مردم افغانستان قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره تحولات افغانستان و منطقه گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در این دیدار از همکاری‌های همیشگی ایران با مردم افغانستان به‌خصوص اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان و میزبانی از پناهجویان مهاجران افغان قدردانی کرد.

مرتضوی پیش از این نیز در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان بر تلاش ایران برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان تأکید کرده بود.

مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود مرتضوی: امنیت و آرامش افغانستان برای منطقه سودمند است تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

مرتضوی با اشاره به افزایش تعاملات منطقه‌ای با محوریت افغانستان گفته بود: تهران تلاش‌های خود را برای تکمیل تعاملات منطقه‌ای با کابل بیش از پیش افزایش داده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • وقوع انفجار در کابل
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل