Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: پرداخت تعرفه برای صادرات انگور موجب شده تا تاکداران این استان تمایل چندانی برای صادرات انگور به کشورهای خارجی نداشته باشند.

«تشکری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در سال‌های گذشته تاکداران این استان انگور کلاهداری را به کشورهایی چون پاکستان صادر می‌کردند اما چون طی یکی دو سال اخیر قیمت انگور پایین بود و برای صادرات نیز باید تعرفه پرداخت می‌کردند ترجیح می‌دهند تا انگور تولیدی را در کشور به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که برداشت انگور در این استان آغاز شده و خوشبختانه امسال قیمت مناسبی هم دارد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 175 هزار تن انگور از تاکستان‌های این استان برداشت شود که تقریباً 90 هزار تن آن انگور کشمشی است.

تشکری تصریح کرد: از آنجایی که قیمت کشمش نیز افزایش یافته و از قیمت مناسبی دارد پیش‌بینی می‌شود تاکداران این استان در سال جاری تمایل فراوانی برای تولید کشمش داشته باشند و برآورد می‌شود خراسان‌شمالی 18 تا 19 هزار تن تولید تولید کشمش داشته باشد.

وی اظهار کرد: 80 تا 85 درصد انگور تولیدی در این استان به سایر استان ها و یا خارج کشور صادر می‌شود که بخشی از این انگور به بازارهای سایر استان‌ها صادر می‌شود و مابقی نیز در سردخانه‌های موجود در استان ذخیره‌سازی خواهد شد تا در زمان مناسب‌تر به بازار عرضه شود.

به گفته این مقام مسئول، دو سردخانه با ظرفیت‌های مناسب در بجنورد و شهرستان مانه و سملقان وجود دارد که این قابلیت در آن وجود دارد تا یک تا دو هزار تن انگور را در خود ذخیره‌سازی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انگور منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی