Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@07:32:56 GMT

بازداشت4روزه امام‌جماعت‌مسجدالحرام

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۳۳۷۳

حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" در توئیتر از آزادی امام جماعت مسجد الحرام پس از چهار روز بازداشت خبر داد. ناطقان: به نقل از سایت شبکه خبری الجزیرة، حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" عربستان در پایگاه اجتماعی توئیتر ضمن تایید آزادی شیخ بندر بن عبد العزیز بلیلة، امام جماعت مسجد الحرام که مدت چهار روز بازداشت بود، فاش کرد، تعداد زیادی از زندانیان عقیدتی عربستان در بازداشتگاه‌های این کشور تحت بازجویی هستند و از شرایط بهداشتی بدی رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حساب کاربری ابتدا توئیتی درباره بازداشت این چهره  مذهبی عربستان را منتشر کرد و پس از آن توئیت دوم را منتشر کرد که در آن خبر از آزادی شیخ بندر بلیله پس از چهار روز بازداشت داده بود.
همچنین در توئیت دوم آمده است، مسؤولان عربستانی در راستای پیشدستی برای خبر بازداشت شیخ بندر بلیله در نماز عشا، عامدانه او را به عنوان امام جماعت نماز عصر تعیین کردند، این شیوه مسؤولان ریاض است که بارها آن را به کار گرفته و افراد بازداشت شده را جهت ضبط ویدئویی از آنها که در آن بازداشت خود را تکذیب کنند، تحت فشار گذاشته‌اند.
این حساب کاربری اعلام کرد، بازداشت امام جماعت مسجد الحرام و استادیار دانشگاه الطائف شب ۱۱ سپتامبر جاری به شکلی توهین‌آمیز انجام شد که با جایگاه و اعتبار این چهره مذهبی عربستان تناسبی نداشت و این حساب کاربری از ارائه جزئیات آن خودداری کرد.
طبق آنچه این حساب کاربری توئیت کرده، تعداد زندانیان عقیدتی عربستان به ۲۶۱۳ تن می‌رسد.
برخی فعالان این عدد را مربوط به زندانیانی می‌دانند که پس از سپتامبر گذشته بازداشت شده‌اند.
همچنین این حساب کاربری فاش کرد، بیماری گال در میان برخی از زندانیان زندان سیاسی زهبان در شهر جده شیوع پیدا کرده است و علت آن هم بی‌توجهی‌های عامدانه درمانی و پزشکی در داخل زندان‌ها است که موجب شیوع بیماری در میان آنها هنگام جابه‌جایی برای محاکمه در ریاض شده است.
در ادامه این توئیت آمده است، بی‌توجهی عامدانه به ابعاد درمانی و پزشکی زندانیان عقیدتی عربستان یک جرم حقوقی بزرگ است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و همه نهادهای حقوقی و انسانی بین‌المللی باید فورا اقدامی را برای توقف آن در پیش گیرند. بی‌توجهی‌های بهداشتی به زندانیان عقیدتی در عربستان ساختار محاکمه‌های جزایی و تمامی منشورهای بین‌المللی حقوقی را نقض می‌کند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور برچسب ها: مسجد الحرام ، امام جماعت ، زندانیان عقیدتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مسجد الحرام امام جماعت زندانیان عقیدتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!