Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:49:19 GMT

وضعیت بازار لوازم التحریر در صحافخانه همدان ‌

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۳۴۰۱

وضعیت بازار لوازم التحریر در صحافخانه همدان ‌

هر ساله با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، تکاپوی مردم برای خرید لوازم‌التحریر بیشتر می‌شود اما امسال گرانی ناشی از شرایط نابسامان اقتصادی گریبانگیر این بازار شده است و مردم ضمن گلایه از وضعیت موجود، خرید می‌کنند چرا که معتقدند چاره‌ای جز این کار ندارند.

در تحقیق میدانی و بررسی بازار لوازم‌التحریر شهر همدان، والدینی که برای خرید لوازم‌التحریر همراه فرزندانشان مراجعه کرده بودند، با اشاره به افزایش گرانی و قیمت سرسام‌آور لوازم‌التحریر در بازار همدان به خبرنگار ایسنا گفتند: هر ساله در نیمه شهریورماه و اوایل مهر افرادی سودجو و فرصت‌طلب برای ورود به بازار، حداکثر استفاده را برای جایگزینی جنس ایرانی به جای جنس خارجی می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از شهروندان همدانی در بازار صحافخانه همدان در رابطه با افزایش قیمت لوازم‌التحریر اظهار کرد: با وجود وضع گرانی بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید لوازم‌التحریر و لباس فرم و تهیه کیف و کفش مدرسه را همزمان برای چند فرزند محصل خود را ندارند.

یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در بازار صحافخانه همدان هم با بیان اینکه کالاهای ایرانی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، به خبرنگار ایسنا گفت: فروشندگان برای جذب اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی مجبور به ضمانت اجناس خود هستند.

یکی دیگر از فروشندگان نیز با اشاره به وجود بی‌اعتمادی مردم نسبت به کیفیت کالای ایرانی، بیان کرد: با وجود افزایش قیمت و شرایط نابسامان مالی مردم تمایل به خرید اجناس گران خارجی با کیفیت دارند.

فروشنده دیگری هم اظهار کرد: بیشتر تولیدکنندگان داخلی ما برای کیفیت، مرغوبیت و ارزش کالا اهمیتی قائل نمی‌شوند و به همین علت مردم تمایل بیشتری به خرید اجناس خارجی با وجود گران‌تر بودن دارند. 

فروشنده‌ای هم با بیان اینکه تبلیغ و حمایت از اجناس ایرانی گفت: درخواست فروشندگان از تولیدکنندگان داخلی، ارتقاء کیفیت محصولات است تا اعتماد از دست رفته خریداران را نسبت به کالای ایرانی بازگردانند.

در همین راستا رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 190 واحد صنفی لوازم‌التحریر در همدان اظهار کرد: بیش از 190 واحد صنفی لوازم‌التحریر و 500 واحد صنفی دفتر و کتاب دارای مجوز در همدان در حال فعالیت هستند.

عباس ستاره با بیان اینکه بیشتر اجناس موجود در بازار خارجی هستند، اعلام کرد: 70 درصد کالاهای موجود در بازار  خارجی هستند و فقط 30 درصد تولیدات داخلی لوازم‌التحریر را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به علت وضعیت کنونی و اقتصاد بد کشور بیشتر مردم تمایل به خرید اجناس ایرانی دارند اما به علت اینکه جنس خارجی موجود در بازار با کیفیت‌تر و ارزان‌تر عرضه می‌شود، مردم به سمت کالای خارجی روی می‌آورند.

ستاره با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در بازار نداریم، افزود: در عرضه کالا در بازار با هیچ کمبودی مواجه نیستیم اما به علت آشفتگی بازار و اینکه فروشندگان قدرت خرید جنس جایگزین را ندارند و با توجه به افزایش 100 درصدی قیمت لوازم‌التحریر مردم توانایی خرید ندارند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام لوازم التحرير منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۰۱ هزار کیلومتر ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۷۴ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید