Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان سعدی نقشبندی افزود: عملیات مکانیکی و بیولوژیک پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان مصوب شده است.
وی گفت: برای اجرای این عملیات در مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آن برای انجام عملیات مکانیکی شامل اجرای سد‌های سنگی، ملاتی، گابیونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته نقشبندی بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان این اعتبارات هم برای انجام عملیات بیولوژیک در سطح جنگل‌ها و مراتع استان اختصاص داده شده است.
عملیات بیولوژیک مراتع، شامل بذر پاشی و بذرکاری، تبدیل دیم زار‌های کم بازده و اقدامات حفاظتی است.
برای اجرای این عملیات از گونه‌های دارویی و شاخص استان نظیر آویشن، ختمی و کاسنی استفاده خواهد شد.
به گفته نقشبندی در اجرای عملیات بیولوژیک از محل اعتبارات استانی هم، ۳۰ هکتار برای احیا و غنی سازی گیاهان دارویی به روش کپه کاری و با گونه‌های بومی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کردستان آبخیزداری گیاهان دارویی غنی سازی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود