Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:46:19 GMT

اورژانس گیلان در طرح ساحلی، 70 نفر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۳۵۶۸

اورژانس گیلان در طرح ساحلی، 70 نفر را نجات داد

رشت - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: در اجرای طرح امدادساحلی این مرکز تاکنون، 70 نفر از غرق شدگی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان اسدی روز دوشنبه به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: با اجرای طرح امدادساحلی از 20 خرداد و ادامه آن تا هفته اول مهر، 25 کمپ از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در نوار ساحلی استان برای خدمات رسانی فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در داخل طرح های ساحلی فوت ناشی از غرق شدگی نداشتیم، اظهار داشت: از هم استانی و مسافران می خواهیم تا با توجه به فعالیت نیروهای امدادی در داخل طرح ها، از شنا در خارج از طرح های سالم سازی دریا خودداری شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تابستانی این مرکز (20 خرداد سال جاری) تاکنون، 25 هزار و 253 ماموریت از سوی نیروهای این مرکز انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت 62 پایگاه اورژانس 115 در شهرستان های مختلف گیلان بیان داشت: در طرح گسترش 1399 بایستی 20 پایگاه به پایگاه های استان اضافه شود که در صورت وجود امکانات این مهم تحقق می یابد.
اسدی خاطر نشان کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای 130 دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 موتورلانس است که تعداد موتور آمبولانس ها را به 10 افزایش خواهیم داد.
وی با بیان این که اورژانس گیلان در زمان حاضر دارای 450 پرسنل عملیاتی است، گفت: یکصد نیروی عملیاتی کم داریم که این مهم یکی از مشکلات اصلی در اورژانس استان است.
وی درباره موضوع پلاک گذاری آمبولانس های جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان اضافه کرد: تا پایان سال همه آمبولانس های اورژانس پلاک گذاری می شوند.
امروز 26 شهریور ، چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اورژانس گيلان طرح تابستاني رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،در این مسابقات  ۳۰ تیم از 14 استان و ۲۶ شهرستان کشور که دارای معادن و صنایع معدنی هستند به رقابت پرداختند.

آقای مجتبی اسماعیل بیگی ناظر مسابقات دراین زمینه گفت: هدف از برگزاری مسابقات امداد و نجات، آشنایی تیم‌های شرکت‎‌کننده با استفاده از ابزارهای به روز در امر ایمنی و همچنین تقویت روحیه مشارکت میان آنها است.

اسماعیل بیگی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون علمی میان تیم‌های شرکت کننده، مسابقات عملی آغاز برگزارشد و انتظار داریم شرکت‌کنندگان در این مسابقات ضمن پیشگیری از بروز حوادث، بیش از پیش آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی در محیط کار را داشته باشند.

وی افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته و تلاش داریم تا با به روز رسانی آمادگی و توان امدادگران میزان حوادث را در معادن به صفر برسانیم.

آقای علیرضا پژوه مدیرو مسئول برگزاری این مسابقات نیز گفت: افزایش و ارتقاء ایمنی، آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی، پیشگیری از وقوع حوادث  از جمله اهداف مهمی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم و  اخلاق‌مداری هم از مهمترین اهدافی است که  تیم‌ها طی سه روز برگزاری مسابقات به آن توجه ویژه داشتند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت