Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی آمریکا با اشاره به احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به‌خاطر خط لوله "جریان شمالی-۲" گفت، واشنگتن می‌خواهد مسکو را عادت دهد که به تعهداتش پایبند باشد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز نوشت: "ریچارد پری" وزیر انرژی آمریکا که برای نخستین بار به مسکو سفر کرده بود، در جریان این سفر مذاکراتی را با "الکساندر نوواک" همتای روسی خود، "آنتون سیلوانوف" معاون نخست وزیر و وزیر دارایی و "آلکسی لیخاچییف" مدیر شرکت «راس اتم» روسیه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پری در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه درباره اهداف این سفر و نتایج آن گفت: «نشست سران آمریکا و روسیه در هلسینکی علامت واضحی بود مبنی بر اینکه برغم اختلاف نظرات بین دو کشور، ادامه گفت‌وگوهای طرفین بسیار مهم و ضروری است، به خصوص در عرصه انرژی که دو کشور دارای نفوذ زیادی هستند. به همین دلیل برغم اختلافات و اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، ادامه گفت‌وگوهای شفاف با طرف روسی برای ما اهمیت زیادی دارد و هدف از این سفر نیز همین بود.»

وزیر انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن هنوز تصمیمی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش انرژی روسیه و از جمله طرح خط لوله "جریان شمالی-2" اتخاذ نکرده است، ولی امکان اعمال تحریم‌ها در این زمینه همچنان وجود دارد.

وی توضیح داد: «امکان اعمال تحریم‌ها علیه طرح خط لوله جریان شمالی-2، قبل از هر چیز مربوط به مسائل انتقال گاز روسیه از خاک اوکراین است که برای مصرف کنندگان گاز در اروپا اهمیت زیادی دارد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند. هرچند ممکن است دو کشور آلمان و اتریش، موضع‌گیری متفاوتی در این رابطه داشته باشند، ولی سایر کشورها که من با مقامات آنها صحبت کرده‌ام، خواستار طرح جایگزینی برای جریان خط لوله جریان شمالی-2، از جمله انتقال گاز مایع از ایالات متحده هستند.»

ریچارد پری در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا قصد تنبیه روسیه به خاطر عدم انتقال گاز به اروپا از طریق خاک اوکراین را دارد، گفت: «ما قصد داریم روسیه را عادت دهیم که به مسئولیت‌های خویش پایبند باشد. آمریکا و روسیه دو قدرت بزرگ در عرصه انرژی جهان هستند و به شدت باید اصول مربوط به برخوردهای متمدنانه و عدم تعرض به کشورهای مستقل را رعایت کنند. ما بطور روشن هشدار داده‌ایم که اعمال تحریم‌ها یکی از ابزار برای تاثیرگذاری در قبال چنین اقداماتی است.»

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با امکان توافق مسکو و واشنگتن در باره قیمت نفت گفت، در جریان مذاکرات با همتای روسی خود درباره قیمت نفت در سطح قابل قبولی برای هر دو کشور صحبتی نکرده و این مسئله اصلا مطرح نشده است.

وزرای انرژی روسیه و آمریکا روز پنجشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر