Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:26:44 GMT

آفریقای جنوبی در زمان تحریم کنار ایران است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۴۰۳۱

آفریقای جنوبی در زمان تحریم کنار ایران است

ساری- ایرنا- رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در زمان حاکمیت رژیم آپارتاید در این کشور همواره در حوزه اقتصادی و سیاسی پشتیبان بوده است، گفت: امروز نیز کشور ما قوی تر از گذشته در زمان تحریم در کنار ایران است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' سارا دین sara dien ' روز دوشنبه در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک آفریقای جنوبی و استان مازندران در محل اتاق بازرگانی استان در ساری افزود: ایران و آفریقای جنوبی طی سالیان متمادی روابط سیاسی خوبی داشتند که این روابط در بحران ها نیز پا بر جا بود، پس باید تدابیری برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین این دو کشور تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: تشابه ظرفیت های معدنی، کشاورزی بویژه در زیربخش باغبانی و امکانات گردشگری دو استان آفریقای جنوبی با مازندران زمینه همکاری تجاری را دوچندان کرده است.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به تفاوت اقلیمی فصول سال در آفریقای جنوبی و مازندران به عنوان یک ظرفیت دیگر گسترش روابط تجاری یاد کرد و گفت: مازندران و استان های مشابه آفریقای جنوبی در زیربخش باغبانی بویژه تولید انواع میوه می توانند مکمل هم باشند، برای این که میوه هایشان در دوره های زمانی متفاوت وارد بازار می شود و صادرات و واردات دو طرف را رونق می بخشد.
وی با تاکید بر این که برنج طارم محلی مازندران در کنار انواع مرکبات و لبنیات زبانزد بازار جهانی است، افزود: آفریقای جنوبی هم خواهان وارد کردن این محصولات از ایران است.
سارا دین از گردشگری هم به عنوان بستر دیگری برای همکاری با استان مازندران یاد کرد و توضیح داد: آفریقای جنوبی در ساخت کشتی های تفریحی و توریستی دارای صنعت و تجهیزات پیشرفته ای با برد صادرات به اروپاست و با توجه به این که دریای خزر ظرفیت بالایی برای گردشگری دارد، می تواند زمینه همکاری تجاری خوبی میان دو طرف ایجاد شود.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به ظرفیت پیشرفته تولیدات قطعات خودرویی و معادن طبیعی در مازندران هم اشاره کرد و گفت: آفریقای جنوبی پیشتاز بخش معدن است و دانش و تجهیزات و ماشین آلات خود را به کشورهای بسیاری صادر می کند و استان مازندران نیز ظرفیت مناسبی در معدن دارد که می توانیم همکاری مشترکی با تولید برخی قطعات و انتقال دانش فنی و لوازم ماشین آلات با شرکت های ایرانی داشته باشیم .
وی از هدف گذاری جذب سرمایه گذاری یکصد میلیارد دلاری در یک دوره پنج ساله در آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: همسو با این رویکرد به طور جدی به دنبال سرمایه گذاری و تولید شرکت های ایرانی در کشورما هستیم.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران که همزمان کاردار این سفارتخانه هم محسوب می شود، پیش از نشست با مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، از چند واحد تولیدی و صنعتی در ساری بازدید کرد.
آفریقای جنوبی کشور مهم اقتصادی در این قاره است و از جمله بزرگ ترین اقتصاد را بین کشورهای اتحادیه آفریقا دارد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آفريقاي جنوبي رايزن اقتصادي مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که قرار بود تحریم‌ها اقتصاد ایران را با بن بست مواجه کنند، صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی کشورمان در سال گذشته میلادی خبر داده است. این صندوق همچنین پیش بینی کرد که کشورمان در سال ۲۰۲۴ میلادی به میزان ۳.۷ و در سال ۲۰۲۵ ، ۳.۲ درصد رشد اقتصادی را تجربه کند.

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول نسبت به آنچه در ماه اکتبر مطرح کرده بود، افزایش پیدا کرده است؛ با این حال کشورمان رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی را تجربه کرد که کشورهای دیگر وضعیت خوبی نداشتند، در حالی که کشورمان تحت تحریم‌های شدید برای فروش نفت و گاز قرار داشت.

به طور کلی، کارشناسان اعتقاد دارند، فروش نفت و گاز ایران در شرایط تحریمی یک موفقیت برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود و صنایع نفت و گاز بیشترین سهم را در بهبود رشد اقتصادی کشور ایفا کردند؛ به طوری که برخی از رشد اقتصادی نامتوازن ایران سخن می‌گویند و مطرح می‌کنند که باید این رشد اقتصادی به بخش‌های دیگر اقتصاد کشور سرایت کند.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی یک موفقیت برای وزارت نفت و دولت فعلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: غربی‌ها قصد داشتند از طریق تحریم‌ها نگذارند ما نفت و گاز خود را به فروش برسانیم، اما تحریم بر روی توسعه میادین کشور و افزایش تولید اثرگذار بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با پیشرفت‌های علمی و فنی که به آن دست یافتیم، مشکلات را حل کردیم، البته این کار آسانی نبود و بر اثر تلاش‌های زیاد و سیاست گذاری‌های صحیح به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در داخل کشور وجود دارد که می‌توانیم از آنها بهره ببریم. واقعیت این است که هنوز می‌توانیم بیش از اینها از دستاوردهای علمی و دانش بنیانی کشور بهره ببریم. استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور در صنایع نفت و گاز نیز سیاست‌گذاری درستی بود که به اجرا گذاشته شد.

عباسی گفت: نباید انتظار داشته باشیم که متخصصان داخلی بی‌کم و کاست از همان ابتدا پروژه‌ها را بدون نقص پیش ببرند. خطا تا حدی قابل قبول است و تا وقتی این ریسک‌ها را نپذیریم، پیشرفت نخواهیم کرد. باید به متخصصان داخلی اجازه دهیم، آزمون و خطا داشته باشند تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وزارت نفت عملکرد خوبی در زمینه فروش نفت و گاز داشت و توانست زمینه ساز رشد اقتصادی مطلوب کشور طی سال گذشته میلادی شود. فروش نفت به مینی پالایشگاه‌ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی نیز از جمله سیاست‌گذاری‌های صحیحی بود که در راستای بازارسازی برای فروش نفت کشور به اجرا گذاشته شد.

وی گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم عملکرد خوبی در زمینه فروش نفت داشتند؛ همچنین برای تداوم این رشد اقتصادی نیاز است در این وزارتخانه فرآیند انعقاد قراردادها تسریع شود تا زمینه برای انجام پروژه‌های مختلف به ویژه با حضور بخش خصوصی فراهم شود و بخش مردمی اقتصاد در توسعه نفت و گاز حضور داشته باشد.

عباسی بیان کرد: باید اختیارات بیشتری به وزیر نفت داده شود، تا خودش به صورت فرمانده محوری عمل کند، به نحوی که توسعه میادین و افزایش تولید بیش از پیش اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است