Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «آقای حمید» روایتی از زندگی فرهنگی و علمی حسین ممتحنی ملقب به حمید سبزواری شاعر انقلابی است.

حمید سبزواری سال ۱۳۰۴ در سبزوار به دنیا آمد و خردادماه سال ۱۳۹۵ درگذشت. او ۱۴ ساله بود که شاعری را آغاز کرد اما زندگی او با تحولات سیاسی ایران گره خورد. پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ متواری و مخفی شد و البته در همه این سال ها شعر و شاعری را کنار نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعر او را شناسنامه زمان‌مند انقلاب نامیده‌اند زیرا کمتر حادثه ای بعد از انقلاب روی داده است که انعکاس آن در شعر او نیامده باشد.

در این مستند با شعرای بسیاری درباره زندگی و فعالیت ادبی حمید سبزواری گفتگو شده و تصاویری کمتر دیده شده از او هم به نمایش درآمده است.

کارگردان و تهیه‌کننده این مستند سجاد بلوکات است؛ مستندی که دوشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت ۸:۳۰ روز بعد روی آنتن می رود.

کد خبر 4405599 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب ايران حمید سبزواری شبکه افق تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی ماه محرم سریال ایرانی فیلم کوتاه سینمای مستند اسکار خارجی زبان بازیگر سینما اسکار درگذشت چهره ها حوزه هنری موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، قسمت دوم از فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند امشب چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«کُر کوهستان» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور روایتی از خانمی باردار عشایر نشین است که در روستایی صعب العبور در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کند و برای تولد نوزاد با چالش‌های رو به رو می‌شود.

فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۹ از شبکه دو پخش خواهد شد.

«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: مهدیه سادات محور، کارگردان و مجری طرح: امیرحسین اسیوند، صدابردار و صداگذار: محمدرضا امین آبادی، تصویربرداری و تدوین: امیرحسین اسیوند، مدیر تولید: مهدی امینی، تحقیق و پژوهش: سمانه امینی، عکاس: مهدی طاهری

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228354 برچسب‌ها اخبار سینما سازمان اوج

دیگر خبرها

  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی