Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@19:03:31 GMT

آفريقاي جنوبي در زمان تحريم کنار ايران است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۴۳۹۰

آفريقاي جنوبي در زمان تحريم کنار ايران است

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- رايزن اقتصادي سفارت آفريقاي جنوبي در تهران با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران در زمان حاکميت رژيم آپارتايد در اين کشور همواره در حوزه اقتصادي و سياسي پشتيبان بوده است، گفت: امروز نيز کشور ما قوي تر از گذشته در زمان تحريم در کنار ايران است .

به گزارش خبرنگار ايرنا، ` سارا دين sara dien ` روز دوشنبه در نشست بررسي زمينه هاي همکاري مشترک آفريقاي جنوبي و استان مازندران در محل اتاق بازرگاني استان در ساري افزود: ايران و آفريقاي جنوبي طي ساليان متمادي روابط سياسي خوبي داشتند که اين روابط در بحران ها نيز پا بر جا بود، پس بايد تدابيري براي افزايش سطح مبادلات تجاري بين اين دو کشور تعريف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: تشابه ظرفيت هاي معدني، کشاورزي بويژه در زيربخش باغباني و امکانات گردشگري دو استان آفريقاي جنوبي با مازندران زمينه همکاري تجاري را دوچندان کرده است.
رايزن اقتصادي سفارت آفريقاي جنوبي در ايران به تفاوت اقليمي فصول سال در آفريقاي جنوبي و مازندران به عنوان يک ظرفيت ديگر گسترش روابط تجاري ياد کرد و گفت: مازندران و استان هاي مشابه آفريقاي جنوبي در زيربخش باغباني بويژه توليد انواع ميوه مي توانند مکمل هم باشند، براي اين که ميوه هايشان در دوره هاي زماني متفاوت وارد بازار مي شود و صادرات و واردات دو طرف را رونق مي بخشد.
وي با تاکيد بر اين که برنج طارم محلي مازندران در کنار انواع مرکبات و لبنيات زبانزد بازار جهاني است، افزود: آفريقاي جنوبي هم خواهان وارد کردن اين محصولات از ايران است.
سارا دين از گردشگري هم به عنوان بستر ديگري براي همکاري با استان مازندران ياد کرد و توضيح داد: آفريقاي جنوبي در ساخت کشتي هاي تفريحي و توريستي داراي صنعت و تجهيزات پيشرفته اي با برد صادرات به اروپاست و با توجه به اين که درياي خزر ظرفيت بالايي براي گردشگري دارد، مي تواند زمينه همکاري تجاري خوبي ميان دو طرف ايجاد شود.
رايزن اقتصادي سفارت آفريقاي جنوبي در ايران به ظرفيت پيشرفته توليدات قطعات خودرويي و معادن طبيعي در مازندران هم اشاره کرد و گفت: آفريقاي جنوبي پيشتاز بخش معدن است و دانش و تجهيزات و ماشين آلات خود را به کشورهاي بسياري صادر مي کند و استان مازندران نيز ظرفيت مناسبي در معدن دارد که مي توانيم همکاري مشترکي با توليد برخي قطعات و انتقال دانش فني و لوازم ماشين آلات با شرکت هاي ايراني داشته باشيم .
وي از هدف گذاري جذب سرمايه گذاري يکصد ميليارد دلاري در يک دوره پنج ساله در آفريقاي جنوبي اشاره کرد و افزود: همسو با اين رويکرد به طور جدي به دنبال سرمايه گذاري و توليد شرکت هاي ايراني در کشورما هستيم.
رايزن اقتصادي سفارت آفريقاي جنوبي در ايران که همزمان کاردار اين سفارتخانه هم محسوب مي شود، پيش از نشست با مسئولان و اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مازندران، از چند واحد توليدي و صنعتي در ساري بازديد کرد.
آفريقاي جنوبي کشور مهم اقتصادي در اين قاره است و از جمله بزرگ ترين اقتصاد را بين کشورهاي اتحاديه آفريقا دارد.
6990/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضایی در دادگستری استان تاکید کرد و گفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضایی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.


عباس پوریانی افزود: سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی سال۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم
وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بند‌های مختلف سند تحول قضایی دراستان باید در اسرع وقت فراهم و تبیین شود و مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راهکار‌های سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان و معاونان قرار گیرد
دکتر پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است بر این اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.
وی همچنین اهمیت همکاری و تعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضایی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بند‌های مقرر در سند تحول باشیم.
رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‎های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی مطالبه گری و ازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به‎ درستی عمل کنند و درپی آن زمینه‎های بروز ناهنجاری‎های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.
دکتر پوریانی همچنین بر اهمیت اجرای احکام قضایی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی و نترس در دادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضایی، اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضایی تاکید کرد
شایان ذکر است سومین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مازندران با حضور کلیه اعضا و به منظور بررسی سند تحول قضایی و چگونگی اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار و در ابتدای جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و راهکار‌های پیشنهادی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»