Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت صهیونیستی «دبکافایل» در تحلیلی پیش از دیدار روز دوشنبه روسای جمهور روسیه و ترکیه نوشت در این دیدار اردوغان و پوتین درباره تحولات ادلب به توافقاتی دست می‌یابند که آمریکا بازنده اصلی آن است.

دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین  روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز دوشنبه در شهر سوچی با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، همکاری دوجانبه و تحولات اخیر سوریه (عملیات آزادسازی ادلب)، محور اصلی گفتگوی دو طرف است.

وب‌سایت دبکافایل -که گفته می‌شود وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است- در تحلیل گفتگوی بین رئیس‌جمهور ترکیه و روسیه به نقل از منابع خود مدعی شد: ولادیمیر پوتین ضمن پافشاری بر آغاز عملیات ادلب تا اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر با درخواست‌های رئیس‌جمهور ترکیه موافقت خواهد کرد.

به نوشته «دبکافایل»، پوتین با درخواست اردوغان برای انتقال عناصر گروه «هیئت تحریر الشام» از مناطق مرکزی ادلب به شمال این استان یعنی نزدیک به مناطق مرزی ترکیه، موافقت می‌کند؛ زیرا با این حرکت، مهمترین و بزرگترین نیروی مخالف ارتش سوریه و نیروهای حامی آن از ادلب خارج می‌شوند و همچنین عناصر این گروه که مدام با پهپادهای مسلح به پایگاه هوایی روسیه حمله می‌کردند، کاملا از پایگاه هوایی «حمیمیم» دور می‌‌شوند.

«دبکافایل» با بیان اینکه آمریکا بازنده اصلی توافق جدید روسیه و ترکیه است، افزود با این توافق، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن عملیات ادلب را با پیچیدگی کمتری به پیش خواهند برد و از سوی دیگر ترکیه حضور نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه تقویت می‌کند. اردوغان می‌تواند از عناصر «هیئت تحریر الشام» به عنوان چماقی علیه نیروهای کُرد سوریه موسوم به «ی‌پ‌گ» استفاده کند که از منافع آمریکا دفاع می‌کنند.

ترکیه، کُردهای سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ)» را گروهی تروریستی و شاخه‌ای از سازمان «پ.ک.ک» می‌داند، اما آمریکا از حامیان اصلی این گروه است و این موضوع موجب تنش زیاد بین آمریکا و ترکیه در سوریه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان

ترکیه یکی از کشور‌های اسلامی منطقه‌ای است که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی به دلیل توحش علیه فلسطینیان انتقاد می‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط خوبی با مقامات فلسطینی حماس دارد و تاکنون بار‌ها علی رغم انتقادات صهیونیست‌ها با آن‌ها دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، ان تی وی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است طی آخر هفته با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و گفتگو کند. 

برنامه ریزی برای انجام این سفر یک هفته پس از حملات رژیم صهیونیستی به خانواده هنیه در غزه انجام می‌شود که طی آن ۳ فرزند و ۴ نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیات صهیونیست‌ها جان باختند. 

رجیب طیب اردوغان که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با تایید این خبر، از میزبانی آنکارا از رهبران گروه‌های فلسطینی در پایان هفته و دیدار با آن‌ها خبر داد. 

جنگ غزه و نیز حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود در این نشست پیرامون آن به رایزنی پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌ای با ایران
  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان