Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-09@08:35:36 GMT

سقوط سهام آسیایی زیر فشار تعرفه‌های جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۴۵۰۳

سقوط سهام آسیایی زیر فشار تعرفه‌های جدید آمریکا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، با انتشار گزارشاتی از این که واشنگتن به همین زودی تعرفه‌های جدید بر علیه چین را اجرا خواهد کرد و با انتظار تلافی‌جویی چین، اکثر سهام آسیایی افت کردند.

بازارهای اصلی ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته و نقدینگی در معاملات این کشور بسیار اندک است. همچنین حرکت‌های بازارهای ارز و اوراق هم حداقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازارهای هنگ‌کنگ پس از این که طوفان موسمی سهمگینی از آن عبور کرد به صورت نرمال باز شدند. حالا این طوفان به سوی پرجمعیت‌ترین استان چین، گوانگ‌دونگ، پیش می‌رود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، نوار رشد سه روزه خود را پاره کرد و ۱.۲ درصد سقوط کرد.

در چین، شاخص شرکت‌های برتر، سی‌اس‌آی۳۰۰، هم ۱.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص هانگ‌سنگ ۱.۶ درصد سقوط کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ در معاملات امروز، تا به این‌جا ۰.۲ درصد پایین آمد. داده‌های تاجران اروپایی هم نشان می‌دهد شاخص‌های اصلی سهام اروپا، در مقادیر پایین‌تری باز خواهند شد؛ در ابتدای معاملات، فوتسی انگلیس ۱۱ واحد، داکس آلمان ۲۴ واحد و کاک فرانسه ۹ واحد از ارزش خود را از دست خواهند داد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز خبر داد که ترامپ در نظر دارد اجرای تعرفه‌های جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین را خیلی زودتر از انتظار و امروز، دوشنبه، اعلام کند. 

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که این تعرفه‌ها احتمالا ۱۰ درصد خواهند بود که این از ۲۵ درصدی که دولت قبلاً می‌گفت در نظر گرفته است، کمتر است.

وال‌استریت ژورنال همچنین نوشت احتمالا در صورتی که این تعرفه‌ها اجرایی شوند، چین از حضور در مذاکرات تجاری با آمریکا که قرار بود در پایان این ماه برگزار شود، خودداری خواهد کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان اندکی افت کرد و به ۹۴.۹۰۸ واحد رسید. در برابر برابر ین هم دلار در نرخ ۱۱۱.۹۸ ین، بدون تغییر ماند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دلار چین جنگ تجاری تعرفه واردات گمرک بورس بازار سهام ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت

به گزارش خبرگزاری مهر میثم پیله فروش، معاون سازمان خصوصی سازی در مورد برنامه امسال دولت در مولد سازی دارایی‌ها و واگذاری شرکت‌های دولتی، گفت: علاوه بر واگذاری پرسپولیس و استقلال، چند شرکت دیگر دولتی هم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارند.

به گفته پیله فروش، مهمترین شرکت دولتی قابل واگذاری در سال جاری، پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که دولت در آن ۱۷ درصد سهام دارد.

معاون سازمان خصوصی سازی این را هم بیان داشت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، هواپیمایی کیش، مجتمع صنعتی اسفراین، فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارد.

پیله فروش در مورد میزان سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری در سال جاری، گفت: برخی شرکت‌ها مانند هواپیمایی کیش ۱۰۰ درصد دولتی است، در فولاد اسفراین و مجتمع صنعتی اسفراین هم ۱۰۰ درصد سهام دولتی است، اما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۷ درصد سهام دولتی است که عمده این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد این که آیا امکان واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی وجود دارد، گفت: مردم هر شهرستان هم باید متقاضی باشند، از نظر دولت مانعی وجود ندارد.

کد خبر 6100438 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • دانشگاه کاشان درجایگاه سوم انتشار مقالات رتبه بندی آسیایی تایمز
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی