Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد داداش زاده پیش از ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر دبیرستان دخترانه علوم دینی و معارف اسلامی صدرای ارومیه اظهارداشت: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی در راس هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارد و ایجاد این مدارس زمینه ساز ارتقای سطح دینی و مذهبی جامعه و جوانان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ساخت مدارس علوم و معارف اسلامی با اداره کل نوسازی مدارس استان عقد شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است افزود: این مدارس در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، تکاب و سلماس احداث می شود که هنوز اقدامی در این زمینه نشده است.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به نقش تبلیغات اسلامی در کمک به شکل گیری باورهای دینی دانش آموزان طی سال تحصیلی، تصریح کرد: طی سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی استان با برگزاری بالغ بر ۶۶۰ گفتمان دینی در مدارس، نقش این سازمان را در شکل گیری باورهای دینی و معرفتی دانش آموزان نشان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط موجود باید ساخت مدارس علوم و معارف اسلامی در دستور کار قرار گیرد چراکه با شکل‌گیری این مدارس بسیاری از دغدغه‌های موجود در جامعه نیز مرتفع می‌شود.

وی در ادامه گفت: همه  مشکلاتی که در دنیا و در کشور ما از لحاظ اجتماعی، فرهنگی است، به دلیل عدم شناخت قوانین و کسب معرفت الهی است،در دنیا کسی ما را به بدون امام (ره) نمی شناسد و امروز در آستانه  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، وظیفه همه جوانان و نوجوانان تلاش برای سازندگی مادی و معنوی جامعه و کسب معرفت الهی است.

مدیر سابق مدرسه علوم و معارف اسلامی ارومیه نیز در این مراسم بیان داشت: دانش آموزانی که در مدارس معارف اسلامی به تحصیل اشتغال دارند باید از نظر علم، اخلاق و عمل به وظایف دینی در صدر دانش آموزان باشند تا اهداف عالیه این مدارس بهتر محقق شود.

اکرم زیب ارزانی افزود: عمر سرمایه گرانقدری است که باید از این سرمایه خدادادی به بهترین وجه استفاده کرد و در دورانی که برای اینجانب توفیق حضور در این مدارس به وجود آمد بهترین فرصت جهت رسیدن به آرمان های الهی بود.

خانم رضواندوست معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه نیز در این مراسم اظهار داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا جایگاه این مدارس از نظر علمی و تربیتی به حد مطلوبی برسد که در این زمینه بخشی از وظیفه مربوط به اداره کل تبلیغات اسلامی و بخشی از آن مربوط به مدیران و معلمان و نقش عمده نیز به عهده دانش آموزان است.

در ادامه این مراسم از زحمات خانم زیب ارزانی مدیر سابق دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ارومیه تقدیر و خانم نوری به‌عنوان مدیر جدید این دبیرستان معرفی شد.

کد خبر 4405569

منبع: مهر

کلیدواژه: دین اسلام محمد داداش زاده ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد احتکار خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات نخستین موزه مفهومی معارف دینی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نخستین موزه مفهومی معارف دینی با عنوان دین و زندگی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز پذیرای مسافران و زائران است.

این موزه شامل ده گنجینه از جمله گنجینه مقدسات، عبادات، کار و زندگی، حقوق شهروندی، فرهنگی و اجتماعی، علما و مراجع، اقتصاد اسلامی، محیط زیست، پزشکی، جهاد و دفاع و گنجینه مسجد مقدس است که در هر گنجینه اشیایی نگه داشته می‌شود و حکم فقهی، آیه یا روایت مرتبط با آن نیز بیان شده است.

موزه دین و زندگی به عنوان اولین موزه مفهومی معارف دینی، بخشی از موسسه موضوع شناسی احکام فقهی است که با دستور مقام معظم رهبری و تایید مراجع معظم تقلید در حوزه علمیه قم تأسیس شد.

این نمایشگاه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در مسجد مقدس جمکران میزبان بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • درخشش اعضای کانون آذربایجان غربی در پویش ملی «خوانش کتاب»
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان غربی
  • ارائه خدمات نخستین موزه مفهومی معارف دینی در ایام نوروز
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • ۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند
  • مهارت آموزی به سمت دانش آموزان گسترش یابد
  • پرداختی به شهرداری ها منوط به تسویه حساب سرویس مدارس استثنایی شد