Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره خبر داد بیش از ۲۶۰۰ نفر در عربستان به دلیل اختلاف فکری با نظام سیاسی این کشور در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش این شبکه در صفحه مرتبط با این زندانیان در توئیتر، تعداد کسانی که به دلایل داشتن عقاید متفاوت با نظام سیاسی کشور به زندان افتادند و برخی از آنان شرایط دشواری در زندان دارند به ۲۶۱۳ نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم تنها شامل آن دسته از افرادی می‌شود که پس از سپتامبر گذشته به زندان افتاده اند.

در این توئیت آمده است، در میان این افراد، وکلا، قضات، چهره‌های دانشگاهی، علما و روزنامه نگاران برجسته‌ای دیده می‌شوند. این منبع فاش ساخت، به دلیل بی توجهی به وضعیت درمانی و بهداشتی این زندانیان در زندان ذهبان جده، بیماری گری میان آنان شیوع پیدا کرد و حتی به دلیل انتقال این زندانیان به محاکم مختلف، این بیماری از آنان به برخی از زندانیان ریاض نیز سرایت کرده است.

در ادامه این توئیت بی توجهی بهداشتی و درمانی به زندانیان، جنایت بزرگ، نقض قوانین جزایی و خلاف تمامی میثاق‌های حقوقی بین المللی خوانده شده و آمده است سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری بین المللی و منطقه‌ای نباید در برابر چنین رفتاری سکوت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد