Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تیپ 82 صاحب الامر (عج) با حضور رزمندگان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد .
در این مراسم ، حجت الاسلام حیدری با اشاره به سبک زندگی امام حسین (ع) به موضوع حفظ حرمت دیگران و عیب جویی پرداخت و بیان داشت : روزی مردی وارد مدینه شد و در خواست کمک کرد و بیان داشت بخشنده ترین فرد در مدینه کیست جواب دادند امام حسین (ع) است لذا امام حسین (ع)از لای درب منزل برای اینکه آن فرد خجالت نکشد وحرمت آن فرد شکسته نشود پول را با او داد ، اینطور اهل بیت (ع) نسبت به حرمت دیگران حساس بودند و مواظب آبروی انسانها بودند
وی ادامه داد : کسی که به دنبال جمع آوری و ضبط عیب دیگران است ، حتی در جایی نگوید و قصد دارد بعدا بگوید ،کار حرامی انجام داده است ، امام صادق فرموده است : نزدیکترین کار به کفر آن چیزی است که کسی به دنبال عیب دیگران باشد تا یک روزی آن را بازگوکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری توضیح داد : پیامبر (ص) فرموده است : هر کس به دنبال عیب مردم باشد خدا به دنبال عیب او می باشد خدا آبروی او را می برد حتی اگر در خانه باشد ودر جایی دیگر فرموده است : برای هر مومنی چهل پوشش داده است اگر انسان گناه کبیره انجام دهد یکی از پوشش ها از بین می روداما اگر عیب دیگرا نرا بگیرد کل آن پوشش ها از بین می رود .
کارشناس مسائل مذهبی افزود : امروز کسی حق ندارد حتی در مربوط مسائل سیاسی ، صدای کسی را ضبط کند و یا فیلی از کسی بگیرد تا یک روزی خوار و ذلیلش کند ، کسانی به دنبال این هستند که عیب یک مسئول را ببینند و از آن فیلم بگیرند ودر جمع میلیونها انسان پخش کند وی افزود : اهل بیت آبری دیگران را حفظ می کردند لذا ما باید خیلی مواظب باشیم و به راحتی وارد حریم خصوصی دیگران نشویم.
وی در خصوص وظیقه ما قبال کسانی که عیب دارند گفت : باید ببینیم خودمان نیز آن عیب را داریم ودر فکر اصلاح خود باشیم ، عیب دیگران را با خیرخواهی بگوییم بعضی از ما روش امربه معروف و نهی از منکر را بلد نیستیم لذا روش امر ونهی را یاد بگیریم و با برخورد خوب به دیگران تذکر دهیم .
وی در پایان گفت : کارهایی که باعث می شود مادنبال عیب دیگران نباشیم این است که خودمان را برتر از دیگران نبینیم و بدانیم عذاب بزرگی برای کسانی است که به دنبال عیب دیگران هستند .
8001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود

آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، مطرح کرد: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، عنوان کرد: عشق مردم به اهل بیت(ع) عجیب‌ترین پدیده اجتماعی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحی خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، یادآور شد: برنامه های دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، گفت: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریان های اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، اظهار کرد: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست