Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:07:08 GMT

نزدیک شدن به ظهور از معبر رسانه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۵۱۵۰

نزدیک شدن به ظهور از معبر رسانه

منتظرالقائم تاکید کرد: در حال حاضر رسانه در جنگ امروز دنیا، حرف اول را می زند بنابراین اگر پیام رسانی درستی را در بین خودمان برقرار کرده بودیم، مشکلات عالم اسلام و جهان بشریت تا حدود زیادی برطرف و فرج امام زمان (عج) نیز نزدیک تر می شد.

به گزارش گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، ویژه برنامه «از سکوت تا بایکوت» رادیو گفت وگو به مناسب فرا رسیدن ایام محرم حسینی و با موضوع قدمت و ابتناء بر واقعیت پیام های عاشورایی در مقایسه با نداشتن پشتوانه تاریخی و غیرواقعی بودن فرهنگ غرب، با حضور دکتر ابوذر منتظر القائم، کارشناس فضای مجازی به روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منتظر القائم اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان شاگرد مکتب عاشورا در رابطه با مدیریت پیام دوران انقلاب هوشمندانه عمل کردند. ایشان قبل از انقلاب و وقتی در نوفل لوشاتو بودند، نپذیرفتند هیچ یک از رسانه های غربی اپراتور پیام ایشان شود، حتی بی.سی.سی درخواست انتشار پیام ایشان را داشت اما امام (ره) نپذیرفتند و شبکه اجتماعی خود را حفظ کردند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر فضای ملی و شبکه ملی اطلاعات تاکید ویژه ای دارند. ما در مدیریت پیام عاشورا دچار مشکل هستیم و نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید، پیام این واقعه تاریخ ساز را به جامعه بشری منتقل کنیم. در جریان تقابل بین حق و باطل نیز، شاهد تبلور جریان باطل در نظام سرمایه داری غرب و ابعاد مختلف آن هستیم که مدیریت پیام را به خوبی انجام می دهد.

 

کارشناس فضای مجازی در ادامه برنامه «از سکوت تا بایکوت» بیان کرد: پیام اباعبدالله الحسین(ع) پیام حجت بن الحسن(عج) و امیرالمومنین(ع) و همه ائمه اطهار(ع) پیام واحدی است. پیام آنها این است که انسان در سلسله ولایت قرار بگیرد تا ارزش پیدا کند.

 

دکتر منتظر القائم همچنین در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر رسانه در جنگ امروز دنیا، حرف اول را می زند بنابراین اگر پیام رسانی درستی را در بین خودمان برقرار کرده بودیم، مشکلات عالم اسلام و جهان بشریت تا حدود زیادی برطرف و فرج امام زمان (عج) نیز نزدیک تر می شد.

 

این کارشناس فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: منتظر صالح، خود باید مصلِح باشد. وقتی ما در جامعه خود صالح پروری نمی کنیم و خودمان هم به دنبال صلاح نیستیم، نمی توانیم منتظر باشیم که چهره نورانی امام زمان (عج) را ملاقات کنیم و از فیض حضور ایشان بهره مند شویم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع عزاداری محرم روزنامه های ورزشی فوتبال ایران دفاع مقدس عزاداری خبرگزاری شبستان ظهور امام زمان عج انتظار فرج رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟

بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در خصوص فروش اینترنتی دارو در فضای مجازی گفت: داروساز به هیچ عنوان مخالف ورود فناوری در این حوزه نیست اما معتقدیم که فروش اینترنتی دارو با این شرایط درست نیست. برای فروش اینترنتی دارو از نظر صاحب نظران و کارشناسان این حوزه استفاده نشده است. 

وی بیان کرد: دارو یک کالای عادی نیست بلکه استراتژیک بوده و باید نگاه ویژه ای به این حوزه در کشور داشته باشیم.
صبور ادامه داد: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می شود و برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم. یکی از چالش های پیش رو برای فروش اینترنتی دارو، صیانت از اطلاعات بیماران خواهد بود.

در فروش اینترنتی دارو باید قیمت تمام شده و اصالت دارو مشخص باشد

وی تاکید کرد: در طرح فروش اینترنتی دارو باید قیمت تمام شده و اصالت دارو مشخص شده باشد.

صبور ادامه داد: اکنون در دورترین نقطه کشور و در نقاط مرزی داروخانه راه اندازی شده و دارو به بهترین شکل عرضه می شود. حدود دو سال این طرح را به صورت زیر زمینی به پیش برده اند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: داروهای غیر مجاز از طریق فضای مجازی به فروش می رسد. 

همچنین در این خصوص پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس قانون، وزارت بهداشت و ارتباطات مکلف شده اند تا دستورالعملی برای توزیع اینترنتی دارو تدوین کنند و این کمیسیون پیگیر موارد بر زمین مانده است و این مصوبه هیئت دولت است.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که مسائلی مانند فروش داروهای غیر مجاز در سکوهای تایید شده، انجام نمی شود.

لزوم رفع تبعیض و رفع انحصار طلبی در حوزه فروش دارو 

همچنین حمید قهوه چیان مدیر ارشد سیاستگذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو گفت: افزایش تولید از طریق فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان موضوعی مهم است که سال ها در این حوزه مفقود بوده است.

وی بیان کرد: رفع تبعیض و رفع انحصار طلبی در حوزه فروش دارو در قانون آورده شده است.

قهوه چیان ادامه داد: اطلاعات محرمانه بدون دستور مقام قضائی به فردی داده نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • آسفالت نزدیک به ۷۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و پنجم در شیراز
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟