Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ایالت "بادن وورتمبرگ" آلمان با توجه به موفقیت‌های چشمگیر احزاب راست پوپولیستی در اروپا دموکراسی در این اتحادیه را در معرض خطر ارزیابی کرده و گفت: ما در بحرانی سخت گرفتار شده‌ایم. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "وینفرید کرتشمن"، نخست وزیر ایالت "بادن وورتمبرگ" آلمان، به دلیل تمایل به راست افراطی روزافزون در آلمان و اروپا دموکراسی در آلمان و اروپا را در معرض خطر ارزیابی کرده و گفت: ما در یک بحران سخت در اروپا گرفتار شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز آلمان که در مراسمی در "سان فرانسیسکو" سخن می گفت همچنین تصریح کرد که شرایط در سال های گذشته به شدت تغییر کرده است. از راستگراها مجددا بیانیه‌های گسترده‌ای منتشر می شود. این وضعیت طبیعتا یک حمله عظیم به آن چیزی است که ما در دولت قانونی مدرن به آن معتقدیم.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که دستاوردهایی مانند چند گانگی و حقوق بشر زیر سوال قرار گرفته است. من در سن 70 سالگی نمی توانستم تصور کنم که ما یک بار دیگر به این وضعیت برسیم.

احزاب راست افراطی در انتخابات های سال های اخیر در اروپا موفقیت های چشمگیری را به دست آورده اند. آخرین مورد موفقیت این احزاب در انتخابات پارلمانی اخیر سوئد بود. در این انتخابات   حزب دموکرات راست پوپولیستی سوئد توانست در این انتخابات بهترین نتیجه تاریخ تاسیس خود را کسب کرده و حزب سوسیال دموکرات به رهبری نخست وزیر هم بدترین نتیجه دهه های اخیر را بدست آورد. این نتیجه انتخاباتی شوک بزرگ دیگری به اروپا وارد کرد.

"سم ازمیر" از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان نیز خواستار یک همکاری فراحزبی در مبارزه با قدرت گرفتن نیروهای راست افراطی در آلمان شد.

احزاب راست پوپولیستی در اروپا در آستانه انتخابات سال آینده این اتحادیه، خود را برای شرکت قدرتمندانه و گسترده در این انتخابات آماده می کنند.

در همین راستا مارین لوپن رهبر حزب راستگرای فرانسه پس از شکست تلخ سال گذشته، این بار از احزاب پوپولیست اروپا خواسته است تا در انتخابات آتی اتحادیه اروپا در برابر احزاب لیبرال متحد شوند.

وی همچنین گفته است: در فرانسه هدف ما شکست دادن ماکرون خواهد بود. در اروپا هدف ما متحد شدن با سایر متحدان مان است، سایر احزاب ملی گرا و حرکت به سوی همکاری و هماهنگی بین کشورها به طوری که به اختلافات و هویت یکدیگر احترام بگذاریم.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاری سن ژرمن» در جهنم «وستفالی» گرفتار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه پیگیری شد و تیم فوتبال دورتموند آلمان از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «وستفالی» میزبان پاری سن ژرمن بود که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود زردپوشان دورتموند خاتمه یافت.

در این دیدار تیم دورتموند موفق شد در دقیقه ۳۶ توسط «نیکلاس فولکروگ» به گل برسد و همین نتیجه تا انتهای کار باقی ماند و پاریسی‌ها با وجود بهره گیری از ستاره‌هایی مانند «کیلیان امباپه»، «عثمان دمبله» و «اشرف حکیمی» نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند تا این تیم فرانسوی دست خالی از آلمان برگردد و چشم به بازی برگشت داشته باشد.

در دیگر دیدار این مرحله شامگاه چهارشنبه تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید به مصاف هم رفته بودند که این دیدار با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسیده بود. دیدار برگشت این مسابقات روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد تا تکلیف فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

کد خبر 6094771

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • «پاری سن ژرمن» در جهنم «وستفالی» گرفتار شد