Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش امینی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک اظهار داشت: از ۳۴ مرکز ماده ۱۵ استان مرکزی، ۱۴ مرکز طبق پروتکل جدید که یک پروتکل بسیار علمی و تخصصی است فعالیت دارند و شش مرکز نیز در حال حاضر برای انطباق با متد جدید در شرایط تعطیل به سر می‌برند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این مراکز با روش جدید به ۲۰ مرکز ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی افزود: بهزیستی از جمله دستگاه هایی است که فعالیت‌های مختلف را در حوزه‌های متفاوت برعهده دارد و موضوع پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و توانمندسازی در حوزه اعتیاد یکی از وظایف بهزیستی به شمار می رود.

امینی خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان داشته باشد سعی داریم توزیع جغرافیایی این مراکز در سطح استان مرکزی به شکل و شیوه صحیح صورت پذیرد. بنابراین انتظار داریم که مراکز مجاز ما مورد حمایت قرار گیرند، چراکه این مراکز از سوی دستگاه های نظارتی سخت در فشار هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این در حالی است که مراکز غیرمجاز بسیار راحت دارند فعالیت می‌کنند که این باعث می شود کار از روش علمی و تخصصی خارج شود. لذا انتظار داریم از سوی مسئولان مرتبط نظارتی یک هم گرایی صورت بگیرد. اگر نظارت‌ها به درستی انجام  نشود شاهد افزایش مراکز اقامتی غیر مجاز در استان خواهیم بود.

امینی بیان داشت: نکته دیگر اینکه در برخی از مناطق که جزو مناطق آسیب خیز هستند یا توزیع مواد مخدر در آنجا وجود دارد، اجازه فعالیت به مراکز درمان اعتیاد داده نمی شود.

وی ادامه داد: در یکی از روستاهای شهرستان اراک که به عنوان منطقه پرخطر از لحاظ اعتیاد نام برده شده، دو مرکز اقامتی وجود داشت که به علت عدم حمایت به نقاط دیگر انتقال یافتند. به اعتقاد من همگرایی در این خصوص موجب کاهش آسیب در حوزه اعتیاد می شود.

کد خبر 4405712

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان مرکزی مواد مخدر ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد احتکار خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران