Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به اعمال نفوذ برای تحت تاثیرگذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی متهم کرد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره روند پیشرفت خلع سلاح هسته ای کره شمالی و اینکه آمریکا شاهد چه نشانه‌ای بوده که از دید این کشور برای خلع سلاح کامل کره شمالی مخرب بوده‌اند گفت: در این ارتباط به دو مسئله می‌توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین موضوع این است که من امروز با هیلی (سفیر آمریکا در سازمان ملل) صحبت کردم. روسیه به صورت فعال در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، تلاش کمیته 1718، کمیته سازمان ملل که به بررسی پیروی از تحریم‌ها با تلاش در جهت تغییر زبان آن است. امیدوارم که کمیته 1718 کاری که به صورت تاریخی تا کنون انجام داده را انجام دهد – که همان مستقل بودن و گزارش دهی در مورد وقایع بدون اجازه دادن به هیچ کشوری، و در این مورد بخصوص روسیه برای اعمال یک زبان خاص است. امیدوارم آنها سند اصلی را که قصد انتشار آن را دارند چاپ کنند که در آن فعالیتهای مشخص مرتبط به تحریم ها و نقض تحریم‌ها نمایان باشد.

وی در بخش دیگری ادامه داد: آمریکا همانند همیشه به ادامه اعمال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متعهد است. ما معتقدیم که آنها (قطعنامه‌ها) برای تلاش‌های ترامپ به منظور متقاعد ساختن کیم به خلع سلاح کامل شبه جزیره کره کلیدی و ضروری هستند و این تلاش‌ها باید به شکلی انجام شوند که جامعه جهانی شاهد تغییر استراتژیک در درک رهبر کره شمالی از آینده بهتر مردم کره شمالی شود. او به این مسئله در نشست سنگاپور اشاره کرد و ما همچنان در بسیاری از گفتگوهایمان با کره شمالی درباره دستیابی به این تعهدات به تبادل نظر می‌پردازیم.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,87,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران