Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم تشکیلاتی حاکم بر کانون فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام شهر کرمان موجب فعالیت آنها در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی شده که این دستاوردها در قالب نمایشگاه « دوستان آسمانی » به تصویر کشیده شده است.

خبرگزاری شبستان-کرمان:

بدون شک هر جامعه ای متشکّل از ارکان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره است که به یکدیگر وابسته هستند و همانند ارگانیسم بدن موجودات زنده، تمام اعضا با یکدیگر مرتبط و وابسته هستند از طرف دیگر در شرایط امروزی جامعه که همه جا صحبت از گرانی و افزایش قیمت است، بیشترین بحث در خصوص مسائل اقتصادی است و اینگونه تصور می شود که با مرتفع شدن این مسائل، سایر مشکلات جامعه نیز حل می شود اما اگر کمی تأمّل و دقت کنیم پایه و بنیاد جامعه در جای دیگری است، آری فرهنگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ همانند چتری است که بر سایر ارکان جامعه سایه انداخته است و حتی مسائل اقتصادی نیز به صورت مستقیم مرتبط با بحث فرهنگ است در جای دیگری مقام عظمای ولایت می فرماید: فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است؛ رخنه اقتصادی را با سبد کالا می‌‌توان جبران کرد، اما اگر رخنه‌ای در فرهنگ به وجود آید خطرهاي جبران‌ناپذيري دارد؛ از اين تعبيرات به خوبی می‌‌توان اهميت موضوع فرهنگ را به خصوص در زمان حاضر درک کرد لذا انجام کار فرهنگی، امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد در همین راستا دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمان در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی اقدام به راه اندازی و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرده است.

 

 

یکی از کانون های فعال در شهر کرمان، کانون تخصصی آموزش امام محمد باقر علیه السلام است که در سال ۸۷ تأسیس شده و در طول سال برنامه های مختلفی دارد؛ این کانون در ماه محرم نیز اقدام به راه اندازی نمایشگاه «دوستان آسمانی» کرده است و همین موضوع عاملی بود که مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان به همراه سایر همکاران از این کانون و نمایشگاه بازدید کردند.

 

 

بوی اسپند و صدای مداحی فضا را عطرآگین کرده بود؛ در ورودی نمایشگاه عکس های شهدا، چفیه و پرچم های عزارداری فضای نمایشگاه را شهدایی کرده بود.

 

 

رضا دوست محمدی مدیرمسئول کانون تخصصی آموزش امام محمد باقر علیه السلام در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه « دوستان آسمانی » در قالب دستاوردهای کانون در 6 ماه گذشته، راه اندازی شده است و هدف این بوده فعالیت های اعضا دیده شود و بازدیدکنندگان با دیدن این فعالیت ها نظرات و انتقادات خود را در جهت پیشرفت کانون ارائه دهند.

 

 

وی زمان برپایی این نمایشگاه را از تاریخ ( 23 شهریور ) به مدت یک هفته عنوان کرد و افزود: در مجموع 60 نفر جهت برپائی و ارائه آثار در نمایشگاه همکاری کرده اند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام در ادامه توضیحات خود به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همه فعالیت های انجام شده در نمایشگاه « دوستان آسمانی» در 8 بخش تقسیم می شود که شامل موضوعات تربیتی، یادمان شهدا، استکبار ستیزی، اصلاح الگوی مصرف و عملکرد مصور مجموعه در این چند ساله است که این عملکرد به 3 بخش کار با کاغذ، معرق کاری و خط تقسیم می شود.

 

 

وی تصریح کرد: تعدادی از اعضا که در حال حاضر مربّی هستند قبلاً متربّی بودند لذا بحث تشکیلاتی کار کردن در کارهای فرهنگی بسیار مهم است چراکه موجب حفظ و استمرار فعالیت های فرهنگی می شود.

 

 

سید علیرضا حسینی از اعضای نوجوان و خوش ذوق کانون امام محمد باقر علیه السلام است که در زمینه معرق کاری و کاردستی کاغذی فعالیت می کند به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جهت انجام کاردستی های کاغذی ابتدا باید نقشه موردنظر در کامپیوتر طراحی شود سپس پرینت گرفته شده، در ادامه قطعات مختلف چیده شود و با استفاده از قیچی، چسپ و غیره طراحی شود و وقتی که کار به اتمام رسید، با رنگ روغنی ضد آب، رنگ شود.

 

 

در ادامه این بازدید حجت الاسلام مجید زنگی آبادی، امام جماعت مسجد امام محمدباقر علیه السلام به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مدیریت صحیح مجموعه، انجام فعالیت ها در فضای مسجد، حمایت از کانون توسط مسئولین مربوطه، انجام برنامه متناسب با نیاز مخاطب و هماهنگی ارکان مسجد با یکدیگر از جمله عوامل موفقیت کانون و مسجد امام محمد باقر علیه السلام است که باید در سایر مساجد نیز چنین فضایی حاکم شود.

 

 

وی یکی از مسائل مهم در برنامه های فرهنگی را موضوع استمرار آنها عنوان کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از برنامه های فرهنگی پس از چند سال که افراد بزرگ می شوند و خطرات مختلفی آنها را تهدید می کند، رها می شوند و از جمله نقدهایی که به کانون های مساجد وارد است، همین مسئله است که پس از چند سال فعالیت، برنامه خاصی برای اعضا ندارند.

 

 

امام جماعت مسجد امام محمد باقر علیه السلام در ادامه صحبت های خود با اشاره به عوامل کم رنگ شدن حضور جوانان در مساجد گفت: باید ارتباط پررنگ مساجد، تهیه برنامه ها متناسب با نیاز مخاطب، همکاری ارکان مسجد از جمله عوامل جذب مردم به خصوص جوانان به مسجد است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم خبرگزاری شبستان عزاداری امام حسین ع عاشورا عزاداری روزنامه های ورزشی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با  ۱۵ شوال ۱۴۴۵و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

وقوع غزوه بنی قینقاع "۲ هجری ".

وقوع جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهداء علیه السلام " ۳ هجری ".

وفات شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام " ۲۵۲ هجری ".

معجزه ردالشمس در مسجد فضیخ " ۷ یا ۸ هجری قمری ".

زایمان

مناسب زایمان نیست.

مسافرت

سفر اکیدا مکروه و امکان حادثه دارد و در صورت ضرورت حتما همراه صدقه باشد. عزیزان احتیاط کنید.

احکام نجوم

امروز قمر در برج عقرب است و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر خوب است:
استعمال دارو.
معجون گذاشتن بر زخم و دمل.
استحمام.
تحقیق و تفحص.
امور زراعتی و کشاورزی.
درختکاری.
از شیر گرفتن کودک.
خرید باغ و زمین زراعی.
جراحی چشم.
خارج ساختن خال و زگیل و ضایعات و اضافات زیر پوستی.
نیشتر زدن بر دمل‌های چرکین؛ و کشیدن دندان نیک است.  
ولی امور اساسی و زیر بنایی مثل ازدواج خوب نیست.

مباشرت امشب

( شب پنج شنبه ) ، از مباشرت به قصد فرزند آوری اجتناب گردد.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی است.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد سلامت آفرین است.

ناخن گرفتن

 چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن  وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

وقت استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۱۶ سوره مبارکه " نحل" است؛ و علامات و بالنجم هم یهتدون...

و مفهوم آن این است که برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

ذکر روز چهارشنبه: یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳