Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:57:09 GMT

استان اصفهان با کمبود مربی سوارکاری زن مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۶۳۳۰

استان اصفهان با کمبود مربی سوارکاری زن مواجه است

اصفهان - ایرنا- نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان گفت: اغلب مربیان زن در رشته ورزشی سوارکاری در مرکز این استان فعالیت دارند و در این زمینه در شهرستان ها با کمبود مواجه هستیم.

سمیرا شریفی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان اصفهان را نمی توان مجبور کرد برای آموزش به شهرستان های استان بروند زیرا حضور در این مناطق برای آنان مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر این رسیدگی به اسب برای مربیان زمان بر است و مانع سفر آنان به نقاط مختلف استان برای آموزش می شود.
شریفی با اشاره به اینکه 260 سوارکار زن در استان اصفهان در رشته سوارکاری با اسب فعال هستند ، افزود: آران و بیدگل و شهرضا از شهرستان های فعال در رشته های پرش و استقامت است.
نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان افزود : هیات سوارکاری استان در بخش بانوان و رده های مختلف سنی به مسابقات کشوری اعزام دارد که بیشتر به صورت انفرادی و در رشته پرش است اما هیچ بانویی از استان اصفهان عضو تیم ملی نیست.
وی گفت: اصفهان پنج دوره میزبان رقابت های جام نقش جهان بوده است و سال جاری نیز مسابقات مختلفی طبق تقویم مسابقات هیات برگزار می شود.
شریفی ادامه داد: هم اکنون 6 باشگاه به صورت رسمی در این رشته فعال هستند اما در شهرستان های مختلف استان باشگاه های زیادی هستند که به صورت شخصی و یا غیررسمی فعالیت می کنند.
وی افزود: هزینه های سوارکاری نسبت به رشته های پرهزینه ورزشی وضعیت بهتر و قیمت پایین تری دارد و یک سوارکار مبتدی نیازی به اسب شخصی ندارد و می تواند با اسب های موجود در باشگاه ها آموزش ببیند.
نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان گفت: سوارکاری محدودیت سنی ندارد و همه افراد با سنین مختلف می توانند حداقل به صورت تفریحی در این رشته فعالیت کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی سوارکاری در مدارس استان اصفهان نیز گفت: دانش آموزان مستعد 10 تا 11 سال استان در قالب طرح استعدادیابی و کلاس های تابستانی شناسایی شده و در صورت علاقه مندی می توانند با اسب های پونی کلاب به این رشته ورزشی بپردازند.
وی همچنین رشته سوارکاری را همانند سایر ورزش ها نیازمند آمادگی جسمانی دانست و افزود: نرمش هایی برای پیش از سوارکاری در نظر گرفته شده است که سوارکاران باید این نرمش ها را قبل و بعد از سوار شدن بر اسب انجام دهند تا دچار آسیب نشوند.
اسب سواری قدمت زیادی نزد ایرانیان دارد اما به عنوان یک ورزش در چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته ‌است.
سوارکاری دارای رشته های مختلفی از جمله پرش، استقامت و درساژ است.
ت/7135 / 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش بانوان سواركاري استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت شدید دارنده سه طلای سوارکاری المپیک

به نقل از سایت insidethegames؛ شِن رُز سوارکار رشته پرش در تمرینات خود از روی مانع با اسب سقوط کرد و آسیب دیدگی وی به حدی بود که در بیمارستان بستری شد.

این سوارکار ۵۰ ساله که در مسابقات نیوزیلند دچار ضربه مغزی شدید، شکستگی استخوان ران و شکستگی لگن و دنده هایش شد. اسب او ویرژیل پس از سقوط در سلامت است و جراحات جزئی برداشته است.

آرزوی این سوارکار استرالیایی چهارمین حضور و کسب چهارمین مدال المپیک بود که با این مصدومیت حضور در المپیک در هاله ای از ابهام قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

دیگر خبرها

  • استان مرکزی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است
  • تجلیل از برترین‌های واترپلو استان اصفهان
  • معرفی رده‌های برتر مسابقات قهرمانی سوارکاری درساژ استان اصفهان
  • مصدومیت شدید دارنده سه طلای سوارکاری المپیک
  • پایان رقابت‌های جودو جام مولای عرشیان در اصفهان
  • اسطوره سپاهان در کنار مورایس و شاگردانش (عکس)
  • سازمان نظام پزشکی با اشاره به مهاجرت یک جراح مشهور: کشور با کمبود شدید جراح قلب اطفال مواجه است/ مهاجرت جراحان، از مهم‌ترین علل مشکلات موجود در حوزه کودکان است/ پزشکانی که صرفا جراحی پیچیده و نوزادان را انجام می‌دهند کمتر از ۵ نفر است
  • کمبود گروه خونی AB منفی در اصفهان
  • آغاز کورس بهاره اسب‌دوانی با ۴۵۰ راس اسب به میزبانی یزد
  • رفتینگ نیازمند نگاه ویژه‌تری است