Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن فرمان آرا سینماگر کشورمان در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تداوم توقیف فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اعتراض کرد.

به گزارش «تابناک» و به نقل از شرق، فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محسن امیریوسفی، از جمله مناقشه‌برانگیزترین فیلم‌های سینمایی در دهه ۹۰ شمسی سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم محصول سال ۱۳۹۱، به حوادث سال ۱۳۸۸ می‌پردازد و در کنار «عصبانی نیستم»، به کارگردانی رضا درمیشیان، به مناقشات دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد پرداخته که ظاهرا در زمره موضوعات ملتهب قرار گرفته‌اند و تا امروز بیشترین نوع سانسور و اصلاحات از جانب سازمان سینمایی دو دولت با خط مشی متفاوت – احمدی‌نژاد و روحانی- بر آنها اعمال شده است.

با این رویکرد، هنگامی که فیلم «عصبانی نیستم» بعد از مدت‌ها به اکران عمومی درآمد، نه‌تنها مشکلی ایجاد نکرد، بلکه نگاه مردم به آن به‌مثابه فیلم بود و اتفاق امنیتی‌ای هم هنگام اکران عمومی آن روی نداد! اما متأسفانه تا امروز «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در مسیر توقیف قرار گرفته و با وجود اینکه هزینه این فیلم از جیب مبارک شخص تهیه‌کننده مصرف شده، چندان از سوی مسئولان مربوطه مورد عنایت قرار نگرفته است!

حال بهمن فرمان‌آرا، کارگردان شناخته‌شده سینما، در یادداشتی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نمایش این فیلم را مطرح کرده؛ باشد که مقبول افتد!

در متن نامه فرمان آرا آمده است:


جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با احترام این نامه را برای شما می‌نویسم که به توقیف شش‌ساله فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اثر محسن امیریوسفی اعتراض کنم. سینما به نسل جوان برای ادامه حیات خود احتیاج دارد و وقتی کارگردانان جوانی مثل محسن امیریوسفی باید شش‌ سال منتظر اکران فلیم‌شان بشوند، چه انتظاری است که کارهای بعدی را شروع کنند.

آنچه ما هر روز در رسانه‌ها راجع‌ به آشغال‌های منفور می‌بینیم و می‌شنویم، مگر این فیلم چه چیزی را نشان می‌دهد که ما هزار بار بدتر از آن را ندیده باشیم؟ هرگز یک کتاب، یک فیلم، یک نقاشی باعث انقلاب نشده‌اند؛ پس چرا جلوی آثار گرفته می‌شود؟ آیا فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان که چهار، پنج سال در سانسور خاک خورده، وقت نمایش قیمت دلار را بالا برد؟

در دیاری که 40 سال پیش با 37 میلیون جمعیت یک چاپ کتاب دو هزار نسخه بود، حالا با 80 میلیون جمعیت یک چاپ کتاب 500 نسخه شده است، دست‌اندرکاران از چه می‌ترسند؟

جناب آقای وزیر شما که در مراسم تشییع همه درگذشتگان هنری با حضورتان احترام می‌گذارید، وقت آن نیست که به جوانان این مملکت که آینده کشور در دست‌شان خواهد بود، احترام بگذارید و با حمایت از آثارشان آینده این مملکت را روشن کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بهمن فرمان آرا آشغال های دوست داشتنی محسن امیریوسفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری  و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی ، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی