Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه سال ۹۷، بانک‌ها مکلف هستند در جهت تولید و راه اندازی بنگاه‌های زودبازده از اخذ جریمه دیرکر برای بدهی‌های معوق خودداری کنند گفت: در صورت اطلاع از اخذ جریمه دیرکرد به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشار خسروی زاد داستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در گفت‌وگو با  میزان به بانک‌های این استان مبنی برعدم اخذ جریمه دیر کرد تذکر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۷، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلف هستند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و نیز در جهت تولید و راه اندازی بنگاه‌های زودبازده از اخذ جریمه دیرکرد برای بدهی‌های معوق خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی بیان کرد: بر اساس این قانون، بدهکاران بانکی و موسسات مالی و اعتباری که سر رسید بدهی آن‌ها تا پایان سال ۹۶ است اگر بدهی خود را تسویه کنند جریمه تاخیر در پرداخت به آن‌ها بخشیده خواهد شد و برای آن‌ها جریمه دیرکرد اعمال نمی‌گردد.   وی تصریح کرد: لذا ما این موضوع را قالب نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات ملی و اعتباری استان متذکر شده و اعلام کردیم که نسبت به اجرای قانون متعهد باشند.   خسروی‌زاد ادامه داد: در این رابطه اگر گزارش یا اطلاعی مبنی بر سرپیچی از اجرای قانون به دستگاه قضایی واصل شود، دادستانی به عنوان مدعی العموم به آن ورود کرده و متناسب با قانون به آن رسیدگی خواهد کرد.   دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام بیان کرد: البته اگر در این زمینه شاکی خصوصی هم وجود داشته باشد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید خسارت وارده به شاکی را بپردازند.   گفتنی است بر اساس بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ کشور، به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و مووسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریور سال ۱۳۹۷ تسویه نمایند، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه نمایند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز یکشنبه در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا ۶ سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 6084456 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی